Thursday, October 8, 2009

Tindakan rakus UMNO

Nora membantah sekeras-kerasnya tindakan rakus penyokong UMNO dalam usaha untuk memenangi pilihanraya Bagan Pinang. Nora letakkan klip audio yang Nora peroleh dari Che Bard, kita perlu menunggu signal penting dari Chegu Bard dan kepimpinan PAS lain dalam berhadap dengan isu ketegangan di Bagan Pinang. Rakyat akan bersama kita dan kita tidak takut untuk berhadap dengan sebarang kemungkinan. Nora akan dapatkan update lagi mengenai isu ini.

Berikut adalah sms PAS yagn Nora terima :

AWAS 5 pemuda gombak di pukul masuk hospital, markas kita di kepung. Bendera kita dibakar di tiang. Honda DR 4554 Ustad Badrul Amin di tahan sbb bw bendera. Kereta pemuda kelantan dihalau keluar dari PD. Waspada jangan biarkan, Nisa Muslimat Wanita - berjalan dalam kumpulan kecil, arahkan Pemuda turun lebih ramai lagi

UMNO terdesak - kubu kuat mereka bakal runtuh.

14 comments:

anakpahang said...

Salam.
Runtuhkan parti rasuah, pemimpinnya rasuah, pencacainya seperti babi gila.....babi gila tak berperangai macam itu...LEBIH TERUK DARI OTAK BABI

Anonymous said...

JOM SEMUA PENYOKONG AKATAN RAKYAT, KITA TURUN KE BAGAN PINANG !!!

Anonymous said...

Penduduk Bagan pinang dah pulau kan BN. Dari teruskan pilihanraya, BN terpaksa buat kacau bilau

najis'angtautoya.. said...

samseng anak haram jadah umno mengganas,sama2 kita haramkan dan hapuskan bangsa umno yahudi laknat ini..babi punya najib altantoya...

Anonymous said...

hello kawan, tak de pun yg buat laporan. ko rang reka cite aje. ini sbb korang ini semua adalah kaki fitnah terhandal zaman ini..............

Anonymous said...

kita ada terserempak kat bagan pinang, tapi tak berani nak tegur...sebenarnya segan, hehehe

apapun rasanya lum terlambat nak ucap selamat hari raya

salam.

www.syahrilkadir.wordpress.com

AnakMerdeka said...

Walaupun pilihanraya sudahpun berlalu dan kita dah tahu pemenangnya, tetapi AM nak komen juga tulisan nora ini. Tak perasan ada posting baru sebab lama sangat nora tak menulis.

Pertamanya secara jujur AM nak kata, pemuda UMNO bukanlah baik sangat. Tetapi untuk berlaku adil, kita hendaklah mengakui bahawa pemuda PKR dan pemuda PAS, sama saja, walaupun kalau tak lebih.

Provokasi pertama telah dimulakan oleh penyokong pembangkang bila mengibas-ngibaskan duit ke muka pemimpin kerajaan pusat. Perbuatan menghina dan mencela pemimpin tidak pernah diajar oleh orang tua kita ataupun agama Islam.

Tidak cukup dengan itu, penyokong pembangkang telah menggunakan kekerasan dengan menumbuk pemimpin UMNO. AM nak tanya secara jujur, pernahkah pemimpin-pemimpin utama PAS diperlakukan sedemikian oleh penyokong UMNO dalam mana-mana juga pilihanraya?

Keduanya AM nak bertahu, jangan percaya kepada sms. Ianya akan hanya mengundang kepada perasaan marah antara kita dan terus menambahkan perasaan benci.

Jika Harakah dan Salehuddin Ayub boleh menipu, dengan memasukkan gambar orang lain dan nama orang lain, sebagai orang yang dikatakan dipukul oleh orang UMNO dan menunjukkan gambar baju koyak sedangkan badan sedikitpun tak luka, inikan pula sms.

Sampai bila kita harus bermusuhan hanya disebabkan oleh perbezaan fahaman politik? Jangan biarkan anasir-anasir luar memecah belahkan perpaduan orang melayu yang beragama Islam.

www.anak2merdeka.blogspot.com

Anonymous said...

Ingat bahawa kesombongan hanya akan menghancurkan, dan rakyat akan nampak PAS serta Pakatan Rakyat lebih cenderung bersama rakyat dari menjadi tuan kepada rakyat....

Alhamdulillah, rakyat telah bersuara dgn tidak mengundi PAS & PKR. Takbir

Ahli Pas Gombak said...

Anak Merdeka,

Hang nie ore Pakatan ke ore BN? Kejapsokong Pakatan, kejap sokong BN, apa rah?

Nie Anak Merdeka yang tulin ke yang menyamar?

Hidup PAS kita mesti bersama menentang BN-UMNO, fisabil lillah, bunuh orang umno.HIDUP paS, HIDUP nIK aZIZ, hADI DAN anwar.

Lagi hidup lagi gelaban....

kaki liwat said...

salam Nora,

Soooo, apa macam? PAS menang besar, tak buat kenduri, buka sejadah minta derma....

Itulah bila BN menang tidak pula menyalahkan kempen PAS tapi orang bagan pinang di katakan bodoh, Azmin tu pun bodoh juga, isterinya beri orang pakai....ish..ish....

Kedai Hitam Putih said...

salam. berkunjunglah ke blog saya kalau ada kelapangan.terima kasih.

http://thekedaihitamputih.blogspot.com

kudikbacha said...

AnakMerdeka

Salam...

Saya merupakan pengunjung baru ke blog ni. Saya ada mengikuti perkembangan isu-isu yang dibincangkan disini dan saya tertarik dengan pendapat saudara yang pada hemat saya amat matang dan tidak terlalu fanatikal.

Yang bathil tetap bathil yang salah tetap salah dan yang benar tetap benar.yang mungkar tetap mungkar... Walaupun ia datangnya dari pihak yang kita benci atau sanjung. Kita manusia sememangnya banyak buat kesilapan. Tiada manusia yang sempurna dan maksum. Mereka yang belajar dari kesilapan dan bertaubat itu lah yang akan berjaya kelak.

Bagi golongan fanatik tak kira la BN/PR berfikirlah menggunakan akal fikiran dan bukanya mengikut perasaan.Jagan jadi seperti rakyat negara jiran yang mudah dipengaruh dan dan dimanipulasi oleh golongan tertentu demi mencapai agenda masing2.

Perlu diingat kat sini takda masyarakat melayu pun dekat rantau ini yang boleh dikatakan berjaya. Baik Indonesia, Malaysia, selatan Thailand, Filipina dll.. Dengki-mendengki amat menebal dalam sanubari...

Contohilah bangsa Cina walaupon hanya 3% sahaja di Indonesia berjaya mengawal 80% ekonomi indonesia... samalah dengan Malaysia hanya 26% berjaya kuasai 60% ekonomi negara... sama lah dengan tempat tempat lain...

Kita kat sini sibuk pasal isu-isu rebut tapak niaga kat KL, Rasuah rasuah, tuduh menuduh dan macam2 lagi lah... dari pemerhatian saya 80%-90% dari tuduhan tu tak berasas pon. tak da buktipun. Cuma mungkin ada agenda tertentu. Ingat Fitnah itu adalah salah satu Dosa besar dalam islam. Hukumnya neraka.
Kita Sampai nak berjihad ni kenapa. Jihad yang dituntut oleh islam ialah jihad untuk menentang nafsu. Bukan berperang sesama umat. Jihad berperang dilakukan sebagai jalan terakhir..bila dah takda jalan dah... Ingat Islam tidak berkembang berdasarkan konsep paksaan di Hujung Mata Pedang.

Ramai yang tak Faham konsep jihad.. dan ramai yang membuat tafsiran sehingga ia menjadi begitu mengelirukan.

AnakMerdeka said...

Ahli Pas Gombak,

bila masa pulak AM sekejap sokong UMNO sekejap sokong Pakatan? :)

Baiklah, sebenarnya dulu AM ahli PKR. Sampai sekarang ramai rakan-rakan AM dalam PKR dan PAS. Dan mereka tahu AM kini adalah ahli UMNO.

AM tidak pernah bermusuhan dengan orang PKR dan PAS. Kalau PKR dan PAS betul, AM akan sokong. Kalau salah AM bantai. Bila mengundi, AM sendiri tahu siapa yang AM pangkah.

Orang UMNO pun banyak kali AM bantai. AM tidak suka hipokrit. Mentang-mentang kita orang UMNO, walaupun salah kita nak sokong. Begitu juga jika kita ahli PKR atau PAS. Kita kena ada ikhtiar untuk berfikir. Bagi chance kepada otak kita untuk bergerak. Sentiasalah perfikiran positif. Jika kita rasa PAS atau PKR betul, sokonglah.

Yang penting kita sesama melayu dan beragama Islam, tidak mampu untuk terus bercakaran disebabkan perbezaan fahaman politik.

www.anak2merdeka.blogspot.com

AnakMerdeka said...

kudikbacha,
terimakasih kerana sokongan.

AM juga masih baru dalam penulisan blog. Kita semua sama. Cuma kadang-kala kita suka ikut perasaan.

Sebenarnya, ketika mulut kita memaki orang, hati kecil kita tidak lah terlalu membenci orang yang kita maki itu. Mungkin kita hanya hendak melepaskan kemarahan.

Sebab itu AM tidak pernah membenci orang PAS dan PKR, selagi mereka itu melayu dan beragama Islam. Yang bukan melayupun kita tidak harus musuhi selagi mereka tidak memusuhi kita.


pss...kenapa nora kurang sangat menulis kebelakangan ini?

www.anak2merdeka.blogspot.com