Thursday, December 17, 2009

Salam Maal Hijrah buat semua


Di baca selepas waktu Asar dan sebelum waktu Magrib


Di baca selepas waktu Magrib

Salam Maal Hijrah,

Kita sudah sampai ke penghujung tahun dan akan membuka lebaran baru - tahun yang baru. Untuk sama-sama kita mendapat keredaan dari ALLAH bagi mengakhiri tahun ini maka sama-sama lah kita berdoa sempena kita meninggalkan tahun ini dengan penuh kebaikan, kesedaran dan keampunan dari ALLAH dan terus berdoa agar kita di berkati - usaha, di limpahi rahmat dan rezeki serta di permudahkan urusan serta kesihatan untuk menempuhi tahun baru yang akan datang.

Amin ...salam dari Nora

Wednesday, December 9, 2009

PROTES - Hari ke 2



Trade mark Fadhil - dengan kain pelekatnya - katanya, kalau majistrate halau, aku terus balik tidur...tak susah nak salin-salin


Perbicaraan masuk hari 2.


Lawyer hari ini 6 orang - En Nasa, En Amir Hamzah, En Hanifah Maidin, Sdr Johnson Choong, Sdr Hasshahari dan Mis Chow Ying. Terima Kasih kerana sudi mewakili kami seramai 45 orang. Mahkamah akan bersidang semula pada 18-22 Januari dan 15-19 March....oh ya untuk peringatan semua termasuk Nora sekali hihihi..kes Harakah adalah pada 2-4 March dan 10-11 March.....

Sekitar perbicaraan Kes Protes KLCC

Sekitar perbicaraan Kes Protes KLCC - 26/01/0, Nora ucapankan TERIMA KASIH kepada peguam-peguam berikut yang sudi mewakili kami - Amir Hamzah,En Nasa, Roger Chan, Lai Chee Ho,Johnson Chong, Razlan,Hasshahari
Kita orang sedang dapat sedikit break - sempat Nora ambil gambar



Nora dan Kak Sara dari PSM

Dr Nasir dan rakan-rakan. Court bagi rehat 10 min aje, tapi sempat curi makan.

Tuesday, December 8, 2009

Melawat - baby baru CB

Nora g lawat CB - CB dapat baby lelaki - turut hadir melawat adalah Pengerusi Gerak Nazree Yunus..Tahniah CB

Kes Harakah

Terima Kasih kepada Peguam kami yang membela kami - Kak Lat dan En. Rasyid

Nanti jab...ala lum redi dah ambik gambar

Yang kena tangkap kes Harakah - yang kena 12 orang -tapi ini aje yang hadir termasuk Lokman Noor Adam
Breakfast dengan geng-geng di Tesco sebelum ke court untuk kes Harakah

Thursday, December 3, 2009

Laporan Polis



Laporan Polis terhadap Najib, SU Najib Shafei Abdullah dan MB N.Sembilan

Laporan Polis terhadap Najib Tun Abdul Razak, S/U Najib, Shafei Abdullah dan Menteri Besar N.Sembilan......ehmmm Polis apa lagi siasatla....Nora hadir bersama Solidariti Anak Muda Malaysia dan Solidariti Mahasiswa Malaysia







Nora bersama Chegu Bard sewaktu hadir untuk menghantar laporan polis


Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia

Wednesday, December 2, 2009

Jom Hadir - Solidariti Anak Muda Malaysia dan Solidariti Mahasiswa Malaysia

Atas semangat dan kesedaran anak muda Malaysia maka Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dan Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) akan menghantar laporan 'rasmi' ke Jabatan Siasatan Jenayah Komersial PDRM berkenaan dengan isu

  • Sogokan oleh proksi Najib Razak kepada Balasubramanian untuk melindungi kebenaran dalam kes ALTANTUYA
  • Rasuah dan salah guna kuasa Setiausaha Perdana Menteri
  • kegiatan mensabotaj ekonomi negara dengan menyeludup wang (jumlah amat besar) oleh Menteri Besar Negeri Sembilan

Untuk itu satu taklimat penerangan media akan diadakan pada 3 Disember 2009, 9.00 pagi, di hadapan pintu utama, I/pejabat PDRM, Bukit Aman, Kuala Lumpur.

Thursday, November 26, 2009

SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA


Selamat Hari Raya Adil Adha - Nora dan adik Nora sedang bersiap untuk balik berhari raya ke Kelantan dan ke Thailand - kampung abah Nora - Selamat Hari Raya kepada semua pelayar laman web Nora dan semua kenalan khususnya mereka yang bersama-sama dalam perjuangan REFORMASI - maaf zahir batin -

Monday, November 23, 2009

Ganesan - kami masih bersama



Gerakan Reformasi menjemput ramai antara kita, tidak kira bangsa, usia dan dari mana mereka berada dan apa juga pegangan mereka untuk sama-sama memastikan perubahan. Mereka yang terlibat dalam gerakan reformasi akhirnya hadir sebagai satu keluarga besar yang terus - menerus memperjuangkan hak rakyat dan menuntut perubahan dari kerajaan yang ada hari ini - yang sombong dan bongkak melakukan mengikut selera mereka dan bukan kepentingan rakyat secara keseluruhan.Nora tidak nafikan ada yang dilakukan adalah untuk kesejahteraan rakyat tetapi dalam pada itu - mereka mengaut untuk kepentingan diri sendiri. Macam kalau kita cite pasal 1 Malaysia. Usaha ini adalah cetusan Pakatan Rakyat yang benar-benar mahu menggabungkan kekuatan dan ketuanan rakyat tetapi untuk kerajaan yang ada - satu Malaysia adalah usaha komersial - menjadikan satu retorik untuk mendapat sokongan tetapi tidak tahu makna sebenarnya 1 Malaysia. Jangan tipu lah...1 Malaysia ciptaan kerajaan BN sebagai satu cita-cita memartabatkan rakyat. 1 Malaysia ciptaan kerajaan adalah untuk manafaatkan politik UMNO dan BN yang semakin cedera - parah dan berdarah.

Berbalik pada gambar diatas, Nora hadir kerana ibu, Ganesan - salah seorang pejuang reformasi - Ketua Cabang Kepong yang sama-sama dengan Nora hadir untuk memperjuangkan hak rakyat. Nora hadir dalam upacara pengebumian ibu beliau - walau berlainan agama, amalan dan budaya tetapi kehilangan ibu pasti memberikan kesedihan yang sama - buat sesiapa sahaja. Bersabarlah. Nora hadir pada hampir jam 12.00 tengahari 20/11/2009. Turut hadir adalah Puspa dan Tian Chua.

Apa pun semangat kehadiran kami adalah semangat ikhlas dan bukan satu ciptaan kommersial BN ,1 Malaysia yang penuh dengan gimik kommersial - salam 1 Malaysia lah, konvensyen 1 Malaysia, larian 1 Malaysia dan esok - putu mayam 1 Malaysia, Bak Kut Teh 1 Malaysia dan macam2 produk kommersial 1 Malaysia - bagi memudahkan kapitalis tak bermoral meraih kekayaan.

Sori semua - laman tak update - sebok sket keje, apa pun kita cite lagi k....

Monday, November 2, 2009

Wajah terbaru kedai Nora





Ok tak...I am proud of my little shop

Sunday, November 1, 2009

Hello....semua....Salam

web dia : http://www.mychocolate77.blogspot.com/

Mula-mula ini rakan Nora, dengan perniagaannya coklatnya. Rakan peniaga mesti kita bantu k...so Nora nak minta semua - support dia k. K, ingat rakan Nora sorang lagi - reformis yang memperjuangkan reformasi dengan hasil seni dia - kenapa kita leka - tak bantu dia - Dia jual Album Dari Rakyat untuk Rakyat - berminat sms Nora k...kita arrange penjualannya.

Apa pun Nora buzie sikit tapi sempat g pelancaran buku Sembang tepi Jalan oleh Meor - yang buat album tu. Kalau support dia belilah buka dia. SMS Nora gak untuk dapatkan buku..k

Anyway Nora baru balik dari Kuantan - ada hal sedikit..letih gak...nanti Nora post gambar k. Pada YB Shaari Sungib thanks kerana sudi berbual dengan Nora - nanti Nora wat appointment jumpa k....adious.....


Wednesday, October 28, 2009

Thanks....

Salam,

Thanks semua yang mendoakan kejayaan Nora atas pembukakan kedai kecil Nora kat TESCO Selayang. Nora akan terus berusaha untuk memastikan perniagaan Nora suksess. Korang bagi support ye. Ada yang teringin nak beli dress dan pakaian lain datang le..SMS atau call Nora supaya masa korang datang Nora boleh ada. Nora kadang-kadang tak de kat kedai kerana menguruskan perniagaan tempat lain, beli stok dan sambil itu tetap bekerja makan gaji. Nak hidup kena berusaha. Anyway mengenai isu politik, perjuangan rakyat Nora tetap tidak tinggalkan. Nora akan mula mengulas dari masa ke semasa mengenai isu-isu yang panas - khususnya seperti SPRM yang menurut pakar dari Thailand - Teoh 80% di bunuh. Hancur berkecai keluarga Teoh, sedih dan pasti marah. Siapa tak marah kalau keluarga di perlakukan sebegitu. Apa pun - SPRM kena bertanggungjawab. Kenapa ada pihak nak bela SPRM - jawapnya politik. Sepatutnya kerajaan, UMNO dan sesiapa sahaja mendesak agar boss SPRM di gantung - sementara kes di siasat. Baru nampak kesungguhan. Kita mahu bersih tetapi kebersihan kita hanya pada retorik janji-muak dan bosan la.

Apa pun kedai Nora bersih tau...di jaga rapi macam Nora punya baby....woow kelas gitu..Nora harap sangat ianya berjaya kerana Nora nak buka satu lagi ...kalau ada rezeki ...ok Nora off dulu....k.....

Sunday, October 18, 2009


Kedai kecil Nora akhirnya siap setelah 2 hari bertungkus lumus bersama adik Nora, Gmie - kontraktor Nora yang paling orait sekali dalam famili.

Gambar sewaktu dalam proses pembikinan kedai kecil Nora


Sedang buat deko dalam kedai pada hari 1, Nora dapat kunci

Yes, Nora dapat kunci dan mula mengecat - ehmmm adik Nora yang buat

Salam,

salam buat teman-teman seperjuangan....

Syukur pada Allah SWT kerana apa yang Nora cita-citakan selama ini telah terlaksana jua akhirnya.Memang cita-cita Nora dari kecil lagi ingin menjadi seorang peniaga yang berjaya dan sebelum ini,Nora berniaga di kaki lima wisma yakin di Jalan Masjid India hampir 11tahun. Bermula dari tahun 1998 lagi dan beberapa tahun selepas itu Nora mula mencuba nasib di bazaar larut malam yang lebih di kenali sebagai DOWNTOWN NITE MARKET yang terletak di velodrome Bandar Tun Razak Cheras.

Pada mulanya kunjungan ke Tesco Extra Selayang hanyalah sekadar ingin membeli wayar untuk sambungkan siaran astro ke tv yang satu lagi (mana mampu nak bayar untuk 2 rangkaian astro). Dalam sibuk mencari wayar...Nora lalu di depan Hinode Shop...alah kedai yang jual barang dengan harga RM5 tu..Nora sempat bertanya pada salah seorang pekerja kedai tersebut,lagipun Nora adalah pengunjung tetap kedai tu (cuma tak dapat award je) jelita adalah panggilan pada adik yang bekerja kat kedai RM5 tu. Jelita sini ada ke kedai yang nak disewa? yang murah-murah? jelita tu pula jawap pun dengan rileks nya...ada jelita, jelita pegi je dekat kaunter depan tu...sini banyak kedai kosong.

Nora pun memulakan langkah untuk ke Servis Kaunter dan dari situ kami berjumpa dengan Randy yang mencadangkan supaya Nora ambil kedai instead of pull cart. Kedai lebih mudah, senang tutup dan buka. Kami pun melawat kedai itu dan Nora terus terpesona dengan kedudukan kedai itu. Inilah yang Nora impikan. Ingin membuka sebuat butik kecil dan mungkin ini langkah awal menuju ke cita-cita Nora.

Hendak seribu daya, tak nak seribu dalih, Nora tak berdalih lagi - terus mengambil keputusan untuk mengambil kedai tersebut....dengan sewa sebanyak RM 800. Bermulalah episod Nora di Tesco - beb nanti Nora cite lagi k...salam...doakan kejayaan Nora - mungkin dengan ada kedai kecil ini, Nora dapat membantu teman-teman lain yang memerlukan ruangan dan tempat meletak produk mereka. Nora sanggup bantu dengan ikhlas tanpa komisyen atau sebarang bayaran...dapat juga bantu kawan-kawan kita...datanglah ke Tesco Extra Selayang...call dulu ye...bye..

Dapatkan segera

Mereka adalah penyokong perubahan dan mereka telah banyak berusaha menjayakan reformasi melalui karya seni. Nora merayu agar usaha mereka mendapat sokongan dari kita. Dapatkan album mereka yang memuatkan lagu-lagu menuntut perubahan. Hubungi Nora sekiranya - mahukan album Dari Rakyat untuk Rakyat - harga RM 20.

Thursday, October 8, 2009

Tindakan rakus UMNO

Nora membantah sekeras-kerasnya tindakan rakus penyokong UMNO dalam usaha untuk memenangi pilihanraya Bagan Pinang. Nora letakkan klip audio yang Nora peroleh dari Che Bard, kita perlu menunggu signal penting dari Chegu Bard dan kepimpinan PAS lain dalam berhadap dengan isu ketegangan di Bagan Pinang. Rakyat akan bersama kita dan kita tidak takut untuk berhadap dengan sebarang kemungkinan. Nora akan dapatkan update lagi mengenai isu ini.

Berikut adalah sms PAS yagn Nora terima :

AWAS 5 pemuda gombak di pukul masuk hospital, markas kita di kepung. Bendera kita dibakar di tiang. Honda DR 4554 Ustad Badrul Amin di tahan sbb bw bendera. Kereta pemuda kelantan dihalau keluar dari PD. Waspada jangan biarkan, Nisa Muslimat Wanita - berjalan dalam kumpulan kecil, arahkan Pemuda turun lebih ramai lagi

UMNO terdesak - kubu kuat mereka bakal runtuh.

Bagan Pinang



Nora bersama rakan pergi ke Bagan Pinang semalam. Hasrat untuk terus memberi sokongan kepada PAS dan Pakatan rakyat menjelang pilihan raya kecil di sana. Nora telah melawat - Bt 6 1/2 tempat Chegu Bard berceramah dan melihat kemeriahan di sana. Apa yang nampak jelas berbeza adalah - Pakatan Rakyat - lebih nampak mesra bersama rakyat sedangkan UMNO dan BN masih nampak mewakili mereka yang elit. Ingat bahawa kesombongan hanya akan menghancurkan, dan rakyat akan nampak PAS serta Pakatan Rakyat lebih cenderung bersama rakyat dari menjadi tuan kepada rakyat.


Sunday, October 4, 2009

Rumah Terbuka Dr Hatta




Hari Raya bersama keluarga di rumah Nora


Wednesday, September 16, 2009

Selamat Hari Raya


Selamat Hari Raya

Monday, September 14, 2009

Bagi yang nak tahu

Salam – maaf lama tak update, sibuk berniaga – tapi sempat tengok-tengok blog kalau ada isu-isu hangat. Membaca komen-komen memerlukan sedikit penerangan agar mereka tahu apa yang berlaku khususnya dalam industri perniagaan berbentuk bazar dan kanopi.

Kita perlu tengok antara peniaga yang bersungguh-sungguh nak berniaga dengan mereka yang hanya nak tapak untuk dijual. Ini berbeza – kerana yang mahu tapak untuk berniaga pasti sudah lama berniaga dan menjadi kehidupan rutin mereka untuk berniaga. Yang nak tapak untuk dijual itu adalah mereka yang tidak beratur untuk cabut undi – tiba dapat lokasi tapak yang strategik untuk dijual. Perlu ingat lokasi strategik tapak menentukan harga. Tengok yang dapat tempat baik-baik – nombor tapak itu kadang-kadang tidak wujud sewaktu cabutan – tiba-tiba wujud. Jangan dinafikan bahawa rasuah wujud dalam pemberian tapak. Ini asas yang ada dan sebarang sungutan – laporan – setakat ini tidak pernah dilayan.

Perlu ingat - Nora dan kawan-kawan peniaga di Masjid India pernah adalah antara mereka yang awal menuntut kawasan itu dijadikan bazar peniaga buat orang Melayu – sama seperti di Petaling Street. Dalam memperjuangkan itu Nora di tahan – dan itulah antara rekod awal perjuangan Nora kat sana. Nora tahu siapa yang mendapat dan menjual. Senarai mereka yang dapat dan menjual telah diberi lama pada DBKL dan janji DBKL untuk mengambil tindakan hanya janji kosong.

Akibat lantang jugalah Nora tong Nora di sepak kehulu ke hilir – akhirnya “landing” belakang “toilet” yang menyebabkan peniagaan merosot teruk sehingga terpaksa untuk masuk bekerja – dan berniaga sekali gus. Kenapa jadi macam itu – kerana ada suara-suara keparat – peniaga besar yang baik dengan DBKL yang membantah kehadiran kami lantas – laluan peniaga di kecilkan dan mereka yang terletak di tengah laluan di campak merata-rata.

Sejarah peniaga bazar itu ada pada Nora – siapa yang menjual semua telah dilaporkan – banyak kali – sidang akhbar juga banyak kali – tapi apa nak di katakan – rasuah mengatasi segala-galanya. Kita tegur sistem yang ada – kita tegur untuk memperbaiki. Kalau kita asyik letak kesalahan kecil segelintir yang menjual – kerana terdesak akibat tekanan hidup maka dosa yang lain merebut tapak, dapat tapak atas tiket rasuah semata-mata nak menjual di tutupkan maka kita tidak adil dalam memberi komen.

Mengenai orang Indonesia – Nora nak komen – mereka datang tanpa mempedulikan kos-kos sosial yang perlu kita bayar. Mereka tidak ada kos lain dan sekiranya tidak ada kos lain – maka mereka boleh menurunkan harga jauh lebih rendah – ini belum lagi peranan pengedar yang terdiri dari Pakistan – Cina – yang mengupah mereka menjual dengan harga yang lebih rendah dari harga yang di bekalkan kepada kita peniaga di sana. Kita belum bicara mengenai Maidin dan peranan mereka untuk menghancurkan peniaga kecil Masjid India. Isu yang di bawa untuk menutup bazar itu. Banyak komersial politik yang berlaku dan mereka seperti anak merdeka perlu lebih mendalami keadaan di sana dan tidak membicarakan isu ini secara superfisial sahaja - Nora dah belajar nak tulis macam mana – jangan main-main hihihi...

Tak leh tulis panjang-panjang Nora berniaga dari 11am kadang sampai lewat 3.00am – lari beli stok – cari barang dengan harga yang lebih murah untuk di jual – malang bukan kat tapak sendiri – ehmmmm ada yang dapat 3 tapak sekali gus – apa lu cite beb

Wednesday, September 9, 2009

Bicara Nora lagi ....dari Bazar Ramadan TAR


wah..kat Jakarta kita nak di sweep - nya, kat sini kerana rasuah mereka rambo-sana-sini menyekat peluang perniagaan kita yang bertungkus lumus mencari rezeki



Ada timbul sedikit perbincangan antara Nora dengan kawan-kawan setelah selesai menjalani hadir di mahkamah semalam atas kes perhimpunan yang bagi kerajaan HARAM. Kata kawan Nora ini, biarlah Nora, tak payah perbesarkan isu peniaga Indonesia di TAR dan di Masjid India. Mereka orang miskin. Panas juga telinga Nora dengar - apakah alasan kemiskinan itu sepatutnya menghalalkan perbuatan, lebih-lebih lagi dari pendatang tanpa izin dari Indonesia ini. Kita bela sangat - DBKL mungkin bela untuk dapat rasuah dari orang kita, kroni benarkan mereka berniaga untuk dapat duit mudah - dah lah dapat tempat berniaga mudah semuanya nak mudah. Kita yang berkerja keras - cari modal - bayar duit tapak - bayar duit elektrik - bayar pekerja selama di tindas, ini nak benarkan mereka berniaga - tak payah bayar mahal - tak payah buat lesen - semua free. Kalau kita buat - terus DBKL ini angkut. Baru-baru ini Menteri Wilayah Persekutuan datang ke Masjid India. Biasalah datang dengan dendangan - semua kat situ nampak baik lah. Cuba datang dengan cara lain - investigative sikit - tengok sama ada orang keliling kamu itu semua ikhlas atau sekadar tukang karut yang suka mengurut Menteri Wilayah ini. GERAM ..lebih-lebih lagi bila Nora baca mereka kat Indon sana asyik nak ganyang Malaysia. Apa rakyat dia kat sini tak ganyang orang macam Nora kat sini - memang salah segelintir dari orang kita yang kaki rasuah dan kepimpinan kita yang ketagih rasuah tapi kita sama kita perlu bangkit. Kita perlu suara kita didengari - kita perlu bertindak untuk membela nasib kita.

Kita perlu lihat tanpa takut - kalau ada PATI ini dapat tempat kerana menyewa dari orang yang dapat tempat atas alasan kronisme dan rasuah maka kita jangan teragak-agak melawan. Kat Masjid India ini semua yang tak bentul dulu Nora lawan. Pegawai DBKL yang buta - depan mata ada PATI - rambo - Nora lawan. Nora lawan untuk semua peniaga agar kita dapat keadilan. Itu yang gerai Nora kena pindah kat toilet tu...Kenapa kita di tindas atas alasan rasuah, kroni yang membenarkan negara ini di jual kepada warga asing. Apa mereka tak sedarkan - anak bangsa mereka sendiri yang senggsara kerana PATI ini hanya tahu kerja tanpa menanggung tanggung jawab sosial yang lain.

Hari ini siap mereka di Jakarta tahan kereta - nak cek sama ada Malaysia ke tidak - kalau Malaysia mereka mahu hantar pulang. Tak sedar ke mereka ini bahawa dalam negara kita ini - banyak warga Indo yang menempah kejayaan kerana kita terlampau berkompromi - terlampau bertolak ansur - dia tolak kita beransur. Benar bukan semua yang jahat tetapi keadilan untuk peniaga anak bangsa perlu diberi. Dahlah sesama anak bangsa kita dah berpecah - ada kroni sana dapat ada kroni sini dapat - persatuan dapat - bagi kepada kerabat - jual harga mahal - bayar rasuah terima rasuah - SIAL SIAL.

Bila rakyat kita nak sedar - kita boleh bawa mereka masuk - tapi jangan pula kita atas nama rasuah bangsa kita dan negara kita nak dijualnya. ...hah lepas GERAM.....

Friday, September 4, 2009

DBKL – rasuah menjelang Hari Raya


Letaklah apa saja slogan anti rasuah – letaklah kononnya mahu berubah, bagi laungkanlah tindakan menghalau pendatang tanpa izin, rakyat diutamakan, kalau dah darah daging itu perasuah – kerajaan itu tetap rasuah. Dewan Bandar Raya Kuala Lumpur – macam itu juga. Dari dulu kini dan selamanya rasuah – habis apa jadahnya kita nak diam dan terus diam. Nora benar-benar marah – kebodohan kerajaan yang sebenarnya memerintah Kuala Lumpur tanpa moral amat terserlah. Sekarang pun macam tu juga – dari Zulhasnan Rafique ke Raja Nong Chik, tak nampak berubah malah yang diharapkan sedikit perubahan kat DBKL jadi hampas – busuk lagi membusukkan. pentingkan satu saja – bagilah keadilan jangan lah bergelumang dengan rasuah dan akhirnya menjual negara kita ini semata-mata nak duit untuk diri sendiri. DBKL ini lubuk rasuah, penguasa dan pegawainya bergelumang dengan rasuah khususnya bila datang bulan Ramadan. Dari pembahagian tapak sehinggalah penjualan tapak kepada warga asing – itulah kerja mereka. Ramadan mungkin Hari Rasuah kepada perasuah-perasuah dalam DBKL. Kebodohan mereka jelas – peniaga tempatan di tindas – peniaga dari Indonesia bermaharajalela lela buka kanopi,sewa tapak tetapi DBKL terus buta dan buta-buta tidak nampak. Ramadan ini tak patut kita memaki hamun tetapi perbuatan ala kecelakaan mereka betul-betul memualkan. Kesialan mereka jelas nampak dan muka-muka rasuah duit haram yang dia orang makan itu terpancar jelas. Pergi Masjid India – tengok kanopi merah yang ada sana. Orang lain kanopi biru – dia kanopi merah – dia sewa pada rambo-rambo tak berlesen – tidak jauh dari situ ada kanopi pegawai DBKL yang buta mata – celik kepada rasuah aje. Tengok siapa dapat tempat – cantik molek – takkan undi hampir 10 tahun berturut-turut leh dapat tempat itu jugak.....Bila kita bersuara ramai suara-suara sumbang kata Nora jeles la..tak dapat tempat la....Hello....Nora bantai biar Kerajaan Selangor fasal uptown dan Kerajaan BN di Kuala Lumpur...Nora tidak kira.

Korang sendiri tengok...bila buat demo – Pemuda UMNO berpusu-pusu jumpa peniaga nak bawak kes saman GMI lah...nak tuntut ganti rugi.....mana Pemuda yang sama bila tengok orang asing dari Indo – datang merompak perniagaan kita...dia tak bayar sewa...tak bayar permit....tak ambil pembantu.....kita tengok setiap kanopi kena ada pembantu berdaftar – kena bayar hampir RM 50 setiap hari – dengan kos sewa tapak untuk sebulan – elektrik setiap hari, berbanding dengan peniaga asing yang tak bayar apa-apa – memanglah mereka boleh kurangkan harga...tapi yang lebih sialnya, DBKL berjalan kat situ macam tak rasa salah. Memang mereka buka mata seluas-luasnya – tapi untuk cari salah orang kita – orang asing kawtim...

Nora nak cakap lagi...DBKL atau Menteri Wilayah sendiri turun – jumpa kita orang – jumpa kawan-kawan Nora yang dah otai kat Masjid India, tanya apa masalahnya, tanya mengenai prosedur DBKL yang separuh gila, tanya rasuah dalam mendapatkan tempat niaga...jangan tanya Persatuan yang memang tak di sokong oleh peniaga tetapi disokong oleh DBKL. Mereka penyamun tarbus, mereka dapat tapak sempena Ramadan – tempat baik-baik plak tu. Isu ini bukan hari ini Nora keluarkan. Nora dan kawan-kawan dah berbuka keluar mengadu-tersiar dalam Berita Sinar tapi – hampas..Menteri Wilayah baru ini hanya hadir minum kopi sambil berjalan di kelilingi oleh rakan dan mereka yang sanggup jilat selipar dia dan pegawai DBKL.

Hello, macam mana nak letakkan Rakyat di utamakan kalau kita tengok – rasuah yang diutamakan – peniaga asing yang didahulukan.

Nanti Nora tulis lagi ........dengan gambar lak kali ini....nanti..

Tuesday, September 1, 2009

Nora berniaga


Sori sori, lambat buat posting. Bukan apa Nora berniaga kat jalan Tuanku Abdul Rahman - Bazaar Ramadah. Itu yang lambat buat posting tu. Apa pun Nora akan tetap cari kesempatan untuk terus menulis sungguhpun dalam keadaan yang terhad. Apapun kena berniaga kalau tidak rugilah. Tapi tup-tup Minyak Naik lagi....dalam bulan Ramadan lak tu. Dahlah tu DBKL asyik sibuk mencari kesalahan peniaga kecil tapi naga-naga yang berniaga tidak berani lak di tegur. Apa pun Nora mungkin lambat menulis kerana kurang kesempatan masa...Selamat Berpuasa dan kalau nak singgah beli dress - datanglah ke tempat niaga Nora - share lah beb bukan sendiri punya.................

Tuesday, August 25, 2009

Tahniah Pakatan Rakyat

TAHNIAH PAKATAN RAKYAT kerana berjaya mempertahankan Permatang Pasir. Ini menunjukkan bahawa rakyat menilai dan membuat keputusan yang bijak dalam menolak BN yang semakin hari semakin susut sokongan. Rakyat juga semakin bijak dalam membuat pilihan dan memilih calon yang mempunyai kekuatan nilai kewibawaannya. Kalau trend ini berterusan maka BN dan UMNO pasti akan mengalami kegawatan sokongan menjelan PRU13 nanti. Barulah kita boleh dengan tegas berkata, suara rakyat suara keramat. Apa pun selepas dilantik harap-harap pemimpin tersebut dapat menunaikan kewajiban mereka dengan adil lagi saksama. Tujuan adalah satu - pembelaan buat rakyat. TAHNIAH PR, TAHNIAH PAS dan pasti semua penyokong PR yang telah berhempas pulas bangga dan bersyukur dengan kajayaan di Permatang Pasir. Nora akan menulis lagi.....

Sunday, August 23, 2009

Waduh klip lagi - kali ini pasal Azmin dan politik Selangor lak...

Nora baru sahaja siarkan klip pengakuan Ibu Saudara Rafizah mengenai anak yang di gugurkan tetiba Nora terima klip baru mengenai apa yang berlaku dalam pentadbiran Pakatan Rakyat mengenai Selangor, Azmin dan Tan Sri Khalid. Adussss....klip perbualan itu merangkumi cerita Azmin dan apa yang dibuatnya dalam politik Selangor. Nanti Nora cari kawan Nora untuk edit semula k...Nora tak reti nak upload audio file..kalau video Nora tahulah ..ada ikon kat atas tulis upload video...Nanti Nora loadkan plak k.

Lagi klip dan kisah calon BN Rohaizat

Masa Nora siarkan klip perbualan dengan bapa Rafizah - En Mohd Ali, ramai yang menghentam Nora. Nora terima klip itu sebab ada asas kebenaran. Hari in bapa Rafizah, En Mohd Ali memberi tempoh sehingga hari ini untuk Rohaizat mengaku telah berkahwin dengan Rafizah dan lebih teruk lagi klip yang ini mengatakan bahawa Ibu Saudara Rafizah mendakwa Rafizah pernah mengugurkan anak Rohaizat ....nilaikan ya...Nora terima Klip tu..aje...cek link ke malaysiakini yang membawa cabaran En Mohd Ali, bapa kepada Rafizah...isteri Rohaizat dan dengar klip terbaru ini:

Dari malaysiakini - Mohd Ali beri tempoh untuk Rohaizat mengaku klik sini Ini klip terbaru - Benarkah Rohaizat ada anak yang telah digugurkan? Benarkah? Entah klip ini adalah untuk penilaian korang semua
:



video
Benarkah ...nilailah sendiri.........

Untuk makluman - Nora terima file audio, nak upload tak reti kerana kena convert ke video baru boleh...so Nora minta kawan buat. Untuk makluman Nora dah delete semua email , Nora simpan klip asal kat tempat lain - besar sangat file dia...kalau nak email Nora k...Nora fowardkan semuanya...

Saturday, August 22, 2009

Kenyataan ini baru Nora terima dari pengirim email

Terima Kasih kerana menyiarkan klip perbualan tersebut. Saya percaya kepada mereka yang meragui, akan timbul pendedahan seterusnya. Saya juga telah mengirim nombor telefon Mohd Ali, bapa kepada Rafizah yang merupakan isteri kepada Rohaizat calon Permatang Pasir kepada Nora untuk pengesahan perbualan telefon itu. Saya cuma mahu cabar Rohaizat menafikan perkara ini. Saya juga telah mengirim klip lain untuk maklumkan Nora. Kita bukan menyerang peribadi tetapi kita tidak mahu juga mereka yang bermasalah seperti Rohaizat ini dipilih menjadi pemimpin sedangkan apa yang dipimpinnya sebelum ini hancur berderai. - Terima Kasih Nora

Friday, August 21, 2009

Ada lagi klip baru !!!

Ini pula link yang dikirimkan kepada Nora untuk cerita Rohaizat ini, untuk membaca Klik Sini

Wa duh ada lagi klip baru yang Nora terima....sat lagi ye...kali ini klip telefon dengan ibu saudaranya - adussss ada kes gugur anak??? - nantikan ye....Nora nak gi kempen .....nanti korang nilaikan sendiri!!!!!

Klip Nora terima

Sebenarnya informasi-informasi seperti ini kerap Nora terima. Kali ini Nora terima voice clip yang Nora rasa perlu Nora keluarkan. Kita sama dengar dan kita nilai. Klip ini sebenarnya menafikan kenyataan Rohaizat Othman dalam Malaysiakini.com yang mengatakan bahawa beliau hanya mempunyai seorang isteri. Dengar ya...anyway Nora rasa perlu seorang yang mahu dilantik menjadi pemimpin bertindak jujur dan telus.

Klip ini mengesahkan bahawa Rohaizat telah bernikah dan ini tidak selari dengan kenyataan beliau dalam malaysiakini.com. Klip di dakwa adalah pengakuan bapa kepada wanita yang dinikahi bernama Rafizah Artikel bertajuk Rohaizat nafi ada isteri kedua

video

Dengar dan nilaikan sendiri

Nora juga ada beberapa klip lain mengenai Rohaizat calon Permatang Pasir - nanti Nora upload - kan. Nora kat Permatang Pasir la...ini

Thursday, August 20, 2009

Selamat Menyambut Ramadan

pose jangan tak pose....salam dari Nora

Wednesday, August 12, 2009

Nora...nak tulis lagi

Nora...nak tulis balik

Dalam tulisan-tulisan lepas ramai antara yang membaca tulisan Nora menghantar SMS dan e-mail. Nora bagi kami tolong Nora. Nora membalas, ini bukan masalah Nora nak projek. Nora tak terror buat projek dan Nora tak nak projek-projek. Nora dari dulu berniaga sendiri. Hari ini Nora kerja dan letakkan berniaga sebagai aktiviti sambilan. Bukan projek k. Nora mahukan keadilan sekira nya kerajaan yang di dokong oleh Pakatan Rakyat memerintah. Nora tidak mahu Pakatan rakyat sama aje dengan UMNO. Itu salah dan itu bukan perjuangan yang kita lakukan selama ini. Hari ini Nora membantah UP TOWN Seri Gombak yang di terajui oleh Skuad Bogel. Lagi teruk Nora sedang menunggu salah seorang pemilik UP TOWN Seri Gombak itu yang juga merupakan penasihat salah satu persatuan peniaga untuk membantah tindakan persatuannya yang mahu mengemukakan saman kepada GMI. Nora sedang menunggu orang yang diberi projek oleh Kerajaan Negeri Selangor ini bangkit dengan garang mempertahankan usaha kita memansuhkan ISA. Ini Nora nak pesan – kita ikhlas berjuang-mengambil risiko untuk mendesak hapusnya ISA tetapi mereka yang diberi kemudahan – diberi projek – diberi ruang dan segala-galanya. Ini namanya TIDAK ADIL! Setakat ini SKUAD BOGEL tidak pula berani seperti kata-kata pelayar laman web Nora – bertindak bogel di hadapan Pejabat Kementerian Dalam Negeri untuk menuntut hapuskan ISA. Usahkan itu, hadir untuk membantah ISA tempoh hari pun tidak - maklumlah dah dapat projek. Itu yang sepatutnya kita bantah. Kita yang bergelar reformis – tidak meminta projek dan habuan tetapi sekiranya nama kita digunakan dan mereka yang tidak berpatutan, dapat projek mak secara relatifnya KEADILAN tidak tercapai matlamatnya. Apa pun Nora mahu tunggu mereka yang duduk dengan projek Kerajaan Negeri Selangor – UP TOWN Seri Gombak itu membantah tindakan menyaman GMI. Mungkin mereka akan buat setelah tersiar coretan Nora ini tetapi moralnya mereka tidak tergolong dalam orang-orang yang ikhlas berjuang. Sanggup bogel untuk projek diri – tentang kerajaan Negeri Selangor – kemudian deal dan terus senang dengan pengorbanan orang lain. Kita tunggu – kita tunggu dan sekiranya tidak ada maka ini akan menjadi pengajaran kepada politikus kita yang buta dalam menilai erti pengorbanan yang meletakkan dia di situ.

Nora akan dedah dengan lebih terperinci – kerana apa – kerana Nora tahu dan kerana sebelum ini Nora asyik berdiam.

Friday, August 7, 2009

Buat Rendra

Al Fatiha buat Rendra.