Thursday, May 15, 2008

Aduhai DBKL


13 Mei 2008

Ada operasi DBKL sekitar jam 5.00 – 6.00 petang. Nampak betul-betul macam satu operasi untuk memberkas dan merampas barang-barang peniaga “rambo” atau mereka yang tidak mempunyai lesen. Rampasan juga dilakukan ke atas peniaga yang berlesen kerana meletakkan “stand” di kiri dan kanan gerai.


Sampai bila "rambo" masalah rambo ini akan selesai?


Penyelesaian sebenarnya mudah - antara nak atau tak nak aje
Koleksi gambar mengenai rambo ini banyak ada puluhan laporan polis dan gambar penguatkuasa DBKL lalu aje depan rambo ini - sambil buat bodoh. Ehhhmm bukan buat bodoh tapi " beep".





Seramai 15 peniaga yang sah ada lesen dan ada SSM dirampas barangan mereka tetapi paling malang rampasan barang dari “rambo” dipulangkan tetapi bagi mereka yang ada lesen maka proses perundangan biasa di kenakan.

Kenap macam tu! Ini bukan “double standard” – ini yang ada lesen macam “no-standard”. Mungkin lesen paling besar adalah lesen yang ada cap kepala agung kot...repot lah macam mana ini hakikatnya.

Nora dalam pada itu rasa sedih melihat nasib kita peniaga-peniaga jalanan yang sering di pelaku seperti rakyat kelas bawahan – lebih buruk dari pendatang tanpa izin – senang cakap lah....pendatang haram...

1 comment:

AIDC said...

apa kata bakal PM Malaysia...

Video 1

http://www.youtube.com/watch?v=JEYnh9Yvtew

Video 2

http://www.youtube.com/watch?v=mrNv44WoJck&feature=related

sumber :

http://www.anwaribrahimdotcom.blogspot.com/