Tuesday, April 7, 2009

Pakatan Rakyat menang - Tahniah


Tahniah PAS dan PKR dalam pilihan raya Bukit Gantang dan Bukit Selambau. Tahniah juga di tujukan kepada semua jentera pilihan raya yang Nora percaya bertungkus-lumus dalam memastikan kemenangan tersebut. Bagi Ir Nizar Jamaluddin – tahniah dan mungkin ini menunjukkan suara rakyat Perak.

33 comments:

Anonymous said...

Tahniah kepada pemfitnah dan pendusta yang sanggup menggadai hak bangsa sebagai tukaran kepada kuasa yang sedikit. Malam ini YB NIzar menjemput semua mangsa-mangsa penipuannya untuk hadir ke majlis doa selamat dan solat hajat untuk menipu lagi. Doa akan dipimpin oleh Al Ustadz Nga Koming dan Solat Hajat oleh sepupunya Ngeh Tersenyeh. Datanglah jangan ramai-ramai.

LeeSlimShady said...

Penfitnah,pendusta dan pengadai Hak bangsa sebenarnya adalah mereka yang menghamburkan kata - kata munafiq seperti ulasan saudara kita yang di atas....

yang sedang marah dalam kepanasan !!

bila kekalahan tak diduga menyambut kedatangan presiden UMNO yang baru!!!!bila menyokong membabi buta sebuah parti yang telah mengadai Tanah Melayu(Genting Haighland&Bukit Tinggi) kepada orang bukan melayu dan yang lebih hina lagi Parti Ini telah menggadaikan Bahasa Melayu iaitu bahasa Ibunda orang melayu sendiri!!!
Alhamdullilah kalau Nga kor Ming dan Ngeh Ko Ham nak jadi Ustaz kerana itu tandanya Dakwah Islamiah yang di gerakan oleh PAS telah berjaya moga allah akan memberkati usaha PAS kerana menggerakkan Usaha menegakkan agam allah di muka bumi ini....
nanti aku nak pesan kat Nizar supaya suruh nga kor ming dan ngeh ko ham buat sembahyang kesyukuran bukan sembahyang hajat.....

sebab bersyukur dengan kemenangan

Pakatan Rakyat(2) BN(1)
dengan ini di maklumkan bahawa pakatan Rakyat menang dengan agregeat 4-1.....

syukur ke hadrat ilahi hendaknya moga - moga lim kit siang ,guan eng dan karpal singh akan ikut jejak nag kor ming dan ngeh ko ham untuk masuk islam

LeeSlimShady said...

dan keputusan itu menunjukkan Isyarat Jelas penolakkan Rakyat terhadap Pemerintahan dan Budaya Politik UMNO/BN....

maknanya pilihanraya yang seterusnya pasti BN tak berdaya melawan kemarahan rakyat terhadap UMNO/BN

1.Menggadai Hak melayu kepada Autokrat cina seperti Lim Goh Tong dan Vincent Tan(GENTING HIGHLAND & BUKIT TINGGI)

2.Menggadai Bahasa Ibunda(PPSMI) semata - mata untuk memenuhkan poket sendiri,tanpa menghiraukan pembangunan kebijaksanaan Bangsa hinggaa menjadikan Bahasa Sendiri sebagai alat untuk mengayakan Puak - puak sendiri....

3.Menghina alim - Ulama ,menghina institusi agama,

4.Mencabuli Institusi Perundangan Dan Kehakiman.

5.Merampas kerajaan Yang dipilih oleh Rakyat melalui Pintu belakang Istana...

6.Menyekat suara Demokrasi dan kebesan Akhbar


Dan banyak lagi yang boleh di dedahkan tentang kelemahan dan kebobrokan pemerintahan UMNO/BN...

Pada Pencacai - Pencacai Laman blog Kak Nora saya nasihatkan agar anda tukar pemikiran anda....ubah cara dan sikap....kerana tak lama Angin Perubahan akan bertiup kencang...ia bukan lagi Tsunami...mungkin Ribut Greg? atau Gelombang Politik Ribut angin Katrina? kerana apa yang jelas Rakyat Daahagakan Perubahan

LeeSlimShady said...

Pada Kak Nora ...Saya dan Ramai lagi Pejuang Perubahan ingin memberitahu Kak Nora bahawa kami sentiasa Menyokong Perjuangan Kak Nora...dan Kami akan terus berdiri Teguh di belakang Kak Nora....

Pedulikan kata - kata Pencacai Pengangkat Najis tu...kerana yang di julang bukan pemimpin tetapi Najis

Tekadkan semangat "KITA KOMITED MEMBELA RAKYAT"

Anonymous said...

Pembela Rakyat yang telah banyak berjasa pada anda semua dari dulu, kini dan insyaallah selamanya ialah UMNO! Jangan lupa daratan dan jangan jadi kuda tunggangan nanti habis madu sepah terbuang. Anwar Ibrahim akan menghadap pembicaraan LIWAT bermula 1 Julai 09. Jadi janganlah jenis ini pun nak kita jadikan pemimpin.

LeeSlimShady said...

ye ke saudara?

Ada orang cakap

"The Man is Innocent untill they proven Guilty"

"but The Man who denied to Investigate be show he is not Guilty,How we can Know he is Innocent? "


macam mana pulak? kerana yang di dakwa " sedang di bersihkan tapi bagaimana pulak yang mengelak dari di dakwa? haruskah kita piih sebagai Pemimpin?

LeeSlimShady said...

Kalau jujur membela Rakyat tolong Bersihkan Institusi Perundangan Dan Kehakiman baru

bagaimana Cara?

Tepuk dada " lu fikir lah sendiri"

apa jawapannya

Anonymous said...

ala Lee, ko sokong Nora buat apa. Dia sendiri dah hancus di baham dek reformasi. kalau ko sokong dia , kalau ko kesian dia, suruh dia berhenti.Ini, nama dia di usung oleh org untuk nak dapat donation, dulu la...

Kalau ko kesian kat dia, ko suruh dia berhenti sebelum dia dan anak2 dia tergadai jadi mangsa perjuangan - kononnya reformasi.

Ikhlas aku kesian tgk ko rang berjuang, berjuang, berjuang pas2 ko naikkan sorang lagi musibah nama Anwar Ibrahim yg tidak peduli langsung pasal ko dan Nora yang aku kira sudah 15 kali kena tangkap.

To nora,

Sedarlah adik oiii. Mrk gunakan keberanian ko dan mereka sudah sampai ke tempat yang mrk hajati...ada mrk telefon ko tanya kabar, tanya makan ke idak, tanya sihat ke anak2 atau tidak ...

Untuk sorang wanita yang kena tangkap hampir 15 kali setidak2 ada kepimpinan yg call...

Aku nak tanya - ada Anwar Ibrahim call ko, atau bagi Anwar ko memang tak layak di call..ko hanya mcm anjing menyalak bukit dan kali ini bukit berubah dan menyalak kat ko sebagai pejuang yang nak balasan dan menuntut ganjaran.

Dah le Nora, LeeSlimshady itu baru berapa hari sangat dalam reform. Aku dan lama dan ko pun dah lama...dia org akan jagi mangsa...sama mvm ko

Reformis Jalanan said...

Salam...

to kak nora : Teruskan perjuangan..

to anonymous : jgn mencemuh org yang nak berjuang..suka hati dia la.. tapi ada 1 perkara yg saya setuju dgn you, mmg pimpinan tertinggi tdk akan ingat @ layan org2 bawahan mcm kak nora ni dan reformis2 lain yg bersusah payah menuntut keadilan utk dia.


kepada reformis yg lain, kalau dah selalu mengeluh sebab tak diberi perhatian, buat apa dokong Anwar Ibrahim lagi? seberanglah ke parti yg tidak memperjuangkan kepentingan individu...saya syorkan, PAS.


salam. adios.

LeeSlimShady said...

kepada anynomous yang seorang pengecut dan berselindung di sebalik "free user" dan saudara Jamil....

apa matlamat perjuangan korang? untuk mintak simpati pemimpin atau nak bela generasi yang seterusnya...

sebab itu bila korang berjuang korang pun sama la macam si Ramlan Reformis....

ini Budaya UMNO....Asal nak gi berperang misti nak duit !!!

Tapi takut Mati !!!

Dah tu tambah lagi Pengecut !!!

Aku pulak yang di tuduh baru beberapa hari dalam reformasi....

ketika seiring bersama rakan - rakan keADILan seperti Wan junaidi,Norman Taha,Hamdan,Lokman dan yang terutamanya Ezam yang kini dah memiliki kekayaan hasil dari Menjaja Cerita keADILan...Juga sebahagian besar Reformis yang bersama - sama di berdemo di jalan Tun Perak ke Jalan Raja hingga ke rumah Anwar di bukit Antarabangsa...

Aku yakin perjuangan aku bukan untuk Anwar...tapi perjuangan aku untuk lihat perubahan.....

Kalau dah rasa menyesal duk dalam keADILan pasal mingkin ko...duk mintak - mintak projek atau kontrek tak dapat ....tak payah jadi macam Ezam dan Lokman yang tererr sebagai Penjaja Berjaya....

sebab ko berjuang demi duit bukan generasi dan anak cucu korang...

pikir pakai akal...bukan pakai kepala lutut....


Pada Saudara Jamil...

Ada orang kata Saudara Pun Reformis tapi kerana tak berjaya dapat kontrek dari TS Khalid kini saudara jadi pengemis...Juak Kucing kat atas skuter saudara tepi Mcdonald kat bukit bintang ...

Ye ke?

Tolonglah renung diri sendiri

LeeSlimShady said...

buat saudara yang berselindung di sebalik "free User"

Ingat ! kalau perjuangan saudara sebab Duit....pergi masuk UMNO macam lokman dan Ezam....

lagi baik tak payah masuk politik tapi jadi macam saudara Jamil Jual Kucing atas skuter tepi mcdonald kat Bukit Bintang.....

Kalau rasa diri tu dah hebat sangat dan anda rasa anda seorang pemimpin yang berwibawa...apasal tak masuk bertanding sebagai calon bebas di Bukit gantang atau pun Bukit Selambau.....

kalau masuk Parlimen boleh saudara Hentam Anwar Balik...tu baru " Gentlemen"

kalau nak bercakap dan hentam orang tapi sorok - sorok muka maka sah lah nko ni pengecut !

LeeSlimShady said...

Nora Berjuang bukan kerana Duit ! kalau dia nak duit dah lama dia mintak kerja atau projek dari Tan Sri Khalid

Reformis Jalanan said...

apahal pulak lee ni mereng ke sawan ke apa..tak pasal2 jamil jadi mangsa... aku bukan jamil la.


aku cuma seorang pemerhati, bukan ahli mana-mana parti, dan pengutuk tegar BN. Cuma aku dapati sekarang ini Anwar Ibrahim dah tak boleh dipakai.. ya benar you ikhlas berjuang demi keadilan, tapi you tahu ke apa agenda sebenar ketua you? Sudahlah! malas aku nak bertekak dengan dgn org fanatik.

theFugitive said...

Anonymous.. Brani show ur self la lapsap . Opss lupa lak orang2 UMNO dan penyokong2 dia kebanyakan bacul. Saudara Lee... Cool man .. Abis suma nak tibai.. :P

theFugitive said...

Saudara Lee jgn komen kalau saudara tidak kenal dgn Jamil .Pergi jumpa dia borak2 dah kenal baru leh komen . Jgn dgr kabar angin dah nak percaya. Dont judge book by its cover.

LeeSlimShady said...

Saudara Fufitive....

Saya mengkritik pada mereka - mereka yang tidak konsisten dan mahu "perjuangan Berbayar"... masa Pakatan Rakyat) atau suatu masa dulu dikenali sebagai Barisan Alternatif" Tak pula mereka kedepan dan membela erti keadilan,tapi hari bila dapat kemenangan Yang Ciput masing - masing berebut nak naik atas...bila tak dapat"apa yang di ingini " mereka memaki hamun Pemimpin mereka, Inikah namanya Pejuang Perubahan?

Hassler said...

Sudah 11 tahun laungan reformasi bergema dan gemaan itu menyebabkan Umno tersukur dalam PRU 12. Belajarlah daripada hal ini dan baikilah kelemahan yang sedia ada. Jangan tolak bulat-bulat!

Anonymous said...

Tu lah ada yang baru beberapa hari berjuang sudah nak tunjuk terror cite pasal perjuangan. Ko sedar la..ada yg dah 10 tahun dan hancus...kalau ini parti keadilan tunjukkan keadilan. Adil ke org yg sudah jadi sampah masyarakat berjuang ..yang tak berjuang atau baru tapi pandai bodek naik...dah la tu...jgn merepek. Anwar kena tunjuk keadilan baru sebut pasal keadilan untuk memerintah negara ini

LeeSlimShady said...

tapi kat sini aku rasa ko lah yang merapu....ko pikir Reformis dari gelombang 98 cuma beberapa kerat je ke?

Engkau lah yang patut di gelar Sampah Bangsa sebab baru 11 tahun bawa perjuangan Reformasi ko dah pandai nak demand pada hal PAS yang dah 52 tahun berjuang tu pun tak kecoh macam kau !!! keadilan dah nampak depan mata...cuma Sampah Macam ko je tak nampak.....
Anwar pun dah tunjukkan kredibilti pemerintahannya...buktinya Negeri selangor.....
Nampaknya kau nu jelmaan Pejuang kepada Pencacai yang Pengecut

Anonymous said...

bulu pun tak gugur lee ni nak ckp pasal perjuangan. oiii kalau dah 11 tahun tanda dia ada pengalaman. ko macam cendul pun berhingus nak ckp pasal perjuangan. anak ko berapa org..yang sah la...kalau nama lee mungkin anak luar nikah berterabur la...berapa banyak yg ko tanggung huh...

berapa banyak duit ko habis huh...aku dah lebih dari 12 tahun - sebelum reformasi lagi dah berabis utk perjuangan. Last sekali aku tengok..gampang macam anwar ibrahim dok senang lenang makan hasil perjuangan reformis mcm kami.

Lee..konek tak cukup panjang jangan lautan perjuangan nak di duga. Dah lah tu muka macam org kemaruk punggung aje...

LeeSlimShady said...

ye ke...ha...ha..ha... dah berapa juta duit ko habis sejak jadi reformis.....

aku rasa duit aku dah lebih sejuta...ha...ha..ha...ko pulak berapa juta?

habis tu hasil perjuangan Reformasi kau sejak 1998 ko nak apa? jawatan exco? Gelaran Dato? tan Sri? Jawatan Senator? Jawatan Ahli majlis daerah....?

kalau ko nak masuk UMNO la....macam Ezam dengan Lokman...itu pun ko tak dapat dengan senang kerana ko akan di beri tugas sebagai Pencacai ,jadi penjaja cerita yang berjaya...ha...ha..

kah...kah...kah....

kesian ko...ye....terpinggir sebab perjuangan ko mahu "dibayar..." mungkin ko nak "Claim" Pangkat Dato'...keh..keh...keh....

Dr.syed Husin Ali pun tak dapat dato gak walaupun keluar masuk lokap....

apa? nikmati hasil perjuangan Reformis macam ko? kah..kah..kah

Nora pun keluar masuk lokap gak..tapi tak de pun mintak gelaran dato' kerr...datin kerr....atau jawatan senator dan jawatan ahli majlis daerah....

kah...kah...kah....

kalau ada 100 orang macam ko "confirm" melingkup kerajaan Pakatan Rakyat nie....

Baru 12 tahun dalam perjuangan dah "demand" macam - macam...ada pejuang tu dah 40 tahun dalam perjuangan sampai dah duk atas kerusi roda pun tak pernah nak tuntut apa - apa...janji anak cucu nya dapat nikmati segala apa yang di perjuangkan tapi ko"nak, itu, ini," lagi baik aku nasihat kan ko berenti jadi reformis,berenti jadi ahli keADILan atau PAS dan bukak meniaga air cendol.."Tambah hingus aku sikit kalau nak untung besar..keh...keh..keh" tak payah cakap pasal perjuangan kalau kau bersikap opportunis seperti ini sebab "tak payah cakap pasal perjuangan kalau ko tak sanggup nak terima risiko..bodohh !! ada otak pikir la sendiri !!

LeeSlimShady said...

oi...kalau kau nak pangkat dan ekdudukan sangat gi jilat punggung najib....confirm boleh dapat punya...kah..kah..kah

Anonymous said...

Banggang..banggang...risiko untuk org banggang macam ko...yang lain dok dalam umno lompat masuk PKR dapat tempat dan jadi pemimpin...ini yg ko sebut keadilan ke bahlol. Ko sebenarnya banggang ...ts khalil ibrahim pejuangan apa benda..

Sebenarnya pratikkan keadilan sebelum cite pasal keadilan. Hari ini PKR saja yg merosakkan benda-benda dalam PR..sbb..ada org bodoh mcam ko

LeeSlimShady said...

berapa punya banggang ko ni pun aku tak tau.....

"kalau ko pilih orang yang bangang untuk perintah negeri Pakatan Rakyat dah tentu la negeri Pakatan Ni melingkup...buat malu Parti dan Rakyat je....ko pandai sangat ke memerintah dan uruskan pentadbiran negeri?"kalau nak urus negeri stail "Pak Mat Tempe" lagi baik pergi melingkup......

Yang ko kisah kan sangat nak dapat,tak dapat tempat kenapa?....aku pun bermula sejak gelombang 98 gak....Janji aku dapat lihat perubahan dan keadilan yang sebnarnya di berikan pada rakyat...bukan orang macam ko yang pikir nak duduk jawatan MPT kerrr...ketua AMK kerr...Naib presiden atau Setiausaha Agung...kalau macam tu dalam kepala taik ko tu bukan perjuangan tapi Pangkat dan Darjat....

ko tak layak jadi Reformis keADILan...pasal taraf ko pun sama la macam...

Zahid Hamidi,Nalakarupan,norman taha,Lokman nor adam dan yang paling clear sekali Ezam...

Apa lagi pergi la join diorang...dengan sikap kau ang macam ni kau tak layak jadi pejuang perubahan sebab kau berjuang untuk duit...

kelambuharimau said...

suara rakyat?? tapi ingat..pengundi melayu dah sedar siapakah PR ni.melayu yang menyokong bangsa lain demi kepentingan politik dan kuasa.bukan tak bole nak bela bangsa lain..tapi pastikan melayu dah maju di negara ini barulah bela bangsa lain.Jangan mustahil jika satu hari nanti melayu merempat di negara sendiri/

maria amit said...

ala, susah2 sangat ...aku pindah ja kat negara lain. malas la ngan negara sendiri yg ntah apa2 politiknya ni:-(

LeeSlimShady said...

ye ke...apa yang saudara kelambu harimau tu cakap?

tolong buktikan.........

tunsaban said...

Hai kak nora ingat saya lagi tak.yang supply kain ikat kepala reformasi dulu dari perak.gambar saya dalam unit ehsan pulau pinang.zul ketua penyelaras unit ehsan.saja je nak contact.blog saya http://tunsabanbalek.blogspot.com/

Anonymous said...

Salam,

Berita baru diblogs,sila layari sekarang
http://penpusaka.blogspot.com

Anonymous said...

puak2 pas,yb kita kena bedal dalam blogs

http://penpusaka.blogspot.com

Sama-sama kita buat komen,hetam orang umno.

Jangan bagi cam

jamilkucing said...

Bermula dari 5 Febuari 2009, jumlah ADUN UMNO 27, jumlah ADUN DAP 17. PKR 5, PAS 6, MCA 1 dan 3 ADUN Bebas.

Itu pun dah cukup terang dan jelas akan 'suara rakyat' dan siapa yang sepatutnya menjadi Menteri Besar. Walaupun aku bukan orang UMNO tapi aku tak mudah ditipu oleh fahaman anwarisma wal juburi!!

Oleh kerana MCA berada di dalam Barisan Nasional, maka jumlah kerusi BN ialah 28 orang dan 3 ADUN bebas telah membuat pengakuan di hadapan Paduka Seri Sultan Perak bawa mereka bertiga memberikan sokongan kepada BN, menyebabkan kekuatan BN ialah 31 sedangkan Pakatan Rakyat ialah 28.

Bodoh sangatkah Paduka Seri Sultan Perak untuk membubarkan DUN? Ajaran demokrasi barat mengajarkan bahawa kelebihan satu undi juga dikira majoriti, jadi atas alasan apakah Nizar minta DUN dibubarkan? Siapakah Nizar dalam PR yang menjawat kedudukan yang sepatutnya disandang oleh Ngeh atau Nga?

Fahaman anwarisma al juburi membenarkan amalan lompat parti dan disokong oleh Mursyidul Am PAS setelah dijangkati oleh virus Erdogan kecuali Kapal Karam memandang kerja itu jijik dan hina.

Kalaulah pada 16 Sept 2008, berlaku lompatan oleh 30 ekor katak dari BN ke PR, sudah tentu kamu akan menyanjung dan mendewakan katak katak itu. Apakah kamu akan mengatakan berlakunya 'rampasan kuasa' sekiranya al juburi berjaya memenangi sokongan majoriti Ahli Parlimen untuk menjadi Perdana Menteri, walapun dengan kelebihan 1 kerusi??

Jahat sungguh wabak presepsi yang disebarkan oleh virus A1N1 (Anwar Ibrahim Nombor 1) yang berpunca dari BABI (Brother Anwar Bin Ibrahim) yang bertopeng manusia.

Semoga Saiful Bukhari Azlan terus gagah dan tabah untuk menghantar al juburi balik ke Sungai Buloh bagi menghabiskan sisa umurnya di sana.... Amin!


ps: jamil and anwar macam bapak borek anak rintik!! sama jer tektik

suri said...

Salam,

Saya mengalu-alukan sebarang komen dari semua pihak tidak mengira fahaman. Namun biarlah konstruktif dan tidak lucah atau fitnah dan melulu

http://penpusaka.blogspot.com

Anonymous said...

Wayang "OBOR DERHAKA"
Nizar keluar, Dr.Zambry masuk - Nizar masuk, Dr.Zambry keluar - Dr.Zambry masuk, Nizar keluar...Scene 1 Take 4 ? Cutttt!


Layari dan komen,hetam orang umno dalam
http://penpusaka.blogspot.com