Saturday, August 9, 2008

Belum - confirm Zulkifli Nordin kena ISA

Berita ini belum sahih tetapi Nora di maklumkan oleh rakan bahawa Zulkifli Nordin di tahan di bawah ISA. Sekiranya ada yang dapat tahu SMS Nora pls.

18 comments:

Topengperak_Xinwugi said...

ISA? apa kes?? aku x dapat apa-apa berita pun..?

AnakMudaParlimenBatu said...

dapat mana akak dapat berita ini, sumber boleh dipercayai atau tidak? adakah disebabkan YB Zul halang forum kat Majlis Peguam, ini mengejutkan ini....

Rakan2
Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

Batis Batagar said...

Harap-harap cerita ni tak benarlah hendaknya.

janaarus said...

yb zulkifli noordin call saudara mahaguru58 semalam menyatakan dia ditahan..dan meminta dia sebar dalam blog mahaguru58.blogspot.com x sempat tanya balai mana..dia dah letak fon..Tian Chua cuba call YB Zul tapi x dapat hubungi..ini menandakan dia sudah ditahan..

Web Sutera said...

Harap2 ianya tidak benar. Saya pun dah baca blog Mahaguru58.

"Ya Allah, selamatkan YB Zulkifli, amin"

hafiz said...

asyik nak nangkap2 je diaorang ni. takda orang lain ke nak di tangkap!

senyuman said...

sila hayati dari tulisan saudara A kadir Jasin

SAYA faham dan sokong tindakan Saudara Abu Bakar Mohd Rashid aka Bakaq aka blogger Penarik Beca memohon maaf kepada pasukan polis dan menyesali kesilapannya.

Dalam SMSnya kepada rakan-rakan blogger semalam, Abu Bakar, 50 tahun, berkata:

"I would like to say that I regret putting the crest there. It was wrong, a stupid mistake. I would like to tender my sincere apology to the whole police force.

"I defended and still defend what I wrote but since the first moment they hauled me in, I've said without any reservation that I regretted having copied-and-pasted the image."

(Saya ingin menyatakan yang saya kesal meletakkan lambang di situ. Ia adalah kesilapan, satu kesilapan yang bodoh. Saya ingin memohon berbanyak-banyak maaf kepada semua anggota pasukan polis.

“Saya telah mempertahankan dan masih mempertahankan apa yang saya tulis daripada saat saya ditangkap. Saya telah menyatakan tanpa sebarang keraguan yang saya kesal (perbuatan saya) menyalin dan menampalkan imej itu.”)

Menurut Saudara Rockybru, Abu Bakar dibebaskan jam 5.30 petang semalam setelah ditahan selama kira-kira 40 jam di Ibu Pejabat Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur.

Abu Bakar berkata dia sedang disiasat di bawah Seksyen 4 (1), Akta Hasutan, bersabit penyiaran lambang Polis di-Raja Malaysia dalam posting bertajuk “Kenapa Tak Saman Raja Petra?”

Saya berpandangan dan pendirian saya adalah seperti berikut:

1. Blogger, seperti sesiapa sahaja yang menulis dan mencetak, adalah tertakluk kepada undang-undang dan peraturan negara;

2. Adalah menjadi kesalahan dan tidak bijak mempersendakan lambang dan lembaga rasmi seperti bendera negara, bendera negeri, panji-panji pasukan tentera dan polis, lambang Raja-Raja, Parlimen dan Dewan Undangan Negeri;

3. Kita boleh tidak setuju dan mengkritik mana-mana cabang pemerintahan, tetapi kritikan kita itu biarlah berlapik dan tidak melanggar undang-undang seperti Akta Hasutan, Akta Rahsia Rasmi, Akta Keselamatan Dalam Negeri dan Akta Mesin Cetak dan Penerbitan;

4. Kita boleh tidak bersetuju dengan Kerajaan, dengan Barisan Nasional, dengan Umno, dengan Pakatan Rakyat, dengan Perdana Menteri dan dengan sesiapa sahaja yang berkuasa, tetapi kita tidak boleh menghina atau merosakkan simbol-simbol dan lambang-lambang rasmi negara;

5. Kalau kita marahkan BN atau Abdullah Ahmad Badawi, kita terbalikkanlah mereka melalui proses demokrasi dan atas landasan undang-undang seperti yang dilakukan oleh veteran Umno Mazlan Harun yang membuat laporan Badan Pencegah Rasuah menuduh Abdullah dan timbalannya, Mohd Najib Abdul Razak, menyalahgunakan kuasa dalam pemilihan Umno;

6. Kalau itu tidak memadai, pada pilihan raya umum akan datang kita terbalikkan mereka;

7. Kenapa hendak diterbalikkan bendera kebangsaan atau memboikot perayaan ulang tahun kemerdekaan negara kerana kita marahkan kerajaan atau tidak puas hati dengan apa yang sedang berlaku sekarang?

8. Kalau para blogger mahu diyakini dan dihormati, mereka kenalah bertanggungjawab dan mematuhi undang-undang dan peraturan walaupun mereka tidak bersetuju dengannya;

9. Berkempenlah dengan sekuat-kuat hati agar undang-undang dan peraturan yang tidak disenangi itu dipinda atau dimansuhkan;

10. Mengenai tuduhan terhadap pengamal media massa arus perdana pula, sebagai bekas pekerja media massa arus perdana, saya dengan segala rendah diri dan kesedaran, ingin menyatakan bahawa bukan semua petugas media massa arus perdana tidak baik, berdusta atau menyokong pemerintah membuta-tuli;

11. Kita kenalah mengakui hakikat bahawa mereka makan gaji. Akhbar, agensi berita dan stesen radio serta televisyen yang mereka kendalikan itu bukan milik mereka tetapi milik kerajaan, milik Umno, milik MCA, milik MIC dan pelbagai parti politik lagi yang ada agenda masing-masing;

12. Kita yang jadi blogger ini pun buka semuanya bebas. Ada juga yang makan gaji mengendalikan blog orang, pihak atau parti tertentu;

13. Hanya blogger bebas (independent bloggers) yang bebas menyatakan pandangan peribadi kerana kita tidak diupah oleh sesiapa malah kita menggunakan masa, kelengkapan dan wang ringgit sendiri untuk menyelenggarakan blog kita;

14. Kalau kita terima iklan misalnya, kita tidak lagi bebas kerana kita terhutang budi kepada pengiklan kita dan tidak menulis sesuka hati mengenai mereka. (Oleh sebab itulah blog ini menolak tawaran daripada pengiklan dan ejen pengiklanan.);

15. Mengenai lambang PDRM, saya rasa ia sangat mulia kerana ada padanya nama Allah dan Muhammad (SAW). Justeru itu, kalau setiap anggota PDRM menghayati lambang pasukan mereka, saya yakin PDRM akan menjadi pasukan penguat kuasa yang cekap, bersih dan amanah, diredai serta dilindungi oleh Allah Taala;

16. Kerana itu, tidak eloklah bagi sesiapapun mempersendakan nama-nama suci agama Islam pada lambang PRDM itu; dan

17. Mengenai anjing pula, saya sentiasa menganggapnya sebagai haiwan yang “mulia” kerana jasa baktinya. Dalam PDRM pun ada beratus-ratus anggota polis berkaki empat yang mengorbankan nyawa (dan bebas rasuah) demi menjaga keselamatan anggota berkaki dua PDRM dan kita semua.

Kesimpulannya, eloklah para blogger berhati-hati, rasional dan menggunakan kebebasan dengan bijaksana dan membina. Para pengulas dan pendebat blog pula hendaklah bertimbang rasa dan berhati-hati agar komen-komen mereka tidak menimbulkan masalah kepada pemilih blog.

Harimau-Menaip said...

"senyuman" ni patut tulis blog sendiri ni...panjang lebau tazkirah dia.

Polis kata ia khabar angin yang tidak betul...tapi ...
Entahlah.

Kalau tidak bersalah, sudah tentu akan dilepaskan. Nasib baik YB Zul tu peguam.

Doa yang baik-baik sahaja buat YB Zul.

Aku oku! said...

doakan kesejahteraan Uncle Zul yang banyak berjuang berbagai2 isu!

Aku oku! said...

kami salute uncle zul!

WAK JONO! said...

bukan bunian yg sorok zul? atau makhluk halus yg berperangai kasar!

anarqiyELLow said...

YB Zul... We will never surrender!

Hijat Penang @ Panjang. said...

Hairan bin Ajaib..??? Ke mana ghaib-nya YB Zul Noordin nih..?? Di sorok Jembalang Tanah kah..?? Sampaikan blog beliau pun dah x di izinkan sesapa masok kecuali yg di jemput..?? Cmana pun...jgn lupa kepada semua rakan2 blogger's untuk turut sama menceriakan hari penamaan calon Parlimen Prmatang Pauh pada 16hb Ogos - Sabtu, dan sama2 rakan blogger's berkumpol serta kenduri kesyukuran kepada abg Bakaq aka Penarik Beca kita dapat d adakan. Sila email kehadiran anda ke matsamankati@gmail.com ATAU perisikrakyatpr@gmail.com

joe said...

Salam cik puan,

YB ZUL hilang.....entahla....
menyorok atau disorokkan...
apa2 pun kita doaakan lah keselamatannya.....insyallah

carcoon

norazimah mohamad nor said...

Salam,

Masih menjadi tanda tanya dimana YB Zul. Nora turut berharap akan YB Zul dalam peliharaan Allah.

Sekarang ini kita terpaksa menunggu langkah seterusnya untuk menghubungi Yb Zul...

MAHAGURU58 said...

Assalamualaikum semua.

YB Zul sihat. Dia kerap telefon saya tetapi mcm cerita James Bond, nombor yg keluar kat handset saya selalunya berbeza.

Saya dinasihati oleh seorang Peguam Kanan Peguam Pembela Islam untuk menarik keluar artikel awal yang saya tulis diatas permintaan YB Zul untuk memaklumkan akan penahanan beliau.

YB Zul berkata bahawa ianya sihat dan telah dibebaskan oleh pihak berkuasa.

Beliau berterimakasih kepada semua yang mendo'akan beliau dan Insya Allah akan memaklumkan saya jika ada apa apa perkembangan terbaru.

Buat masa ini beliau memilih untuk tidak menampilkan diri atas sebab sebab tertentu.

Saya sendiri tidak dimaklumkannya akan lokasi beliau tetapi dari suaranya, ianya berkeadaan selamat.

Do'akanlah ia selamat.

Kenapa ia memilih untuk meng'hilangkan' diri , kita kena tunggu saat dan ketika hero Kulim ini memilih untuk tampil dimuka awam?

Wallahu 'alam bissawab.

Anonymous said...

Nordin di pangil DAP. beri tunjuk sebab kenapa menghalang Majlis Peguam hina Islam. Pergi domotrasi harga minyak naik takpe, tp yg pergi demotrasi hina islam tu knpa. biarkn forum hina islam tu. kata pejuang demokrasi. tu yg DAP pangil nordin tu.

norazimah mohamad nor said...

Salam untuk semua rakan-rakan dan teman-teman pejuangan.

Dimaklumkan,sehingga ke hari ini...YB Zul masih tidak dapat di hubungi.Sama-sama lah kita memohon dan berdoa kepada allah s.w.t agar beliau dalam keadaan selamat dan sihat.AMIN