Monday, August 4, 2008

Dunia ISA dan anak masuk belajar muzik



Nora, 2hb Ogos 2008 lalu singgah kat Program bantah ISA di Tapak Gerai Makan Taman Melawati – ala dekat sangat dengan tempat Nora kerja. Program bantah ISA ini memang perlu disokong. Kita mahukan keamanan dan keamanan ini boleh direalisasikan dengan keadilan. ISA tidak menuntut keadilan, malah ISA sebenarnya tidak sepatutnya ada lagi. Apa yang dilaksanakan oleh Gerakan Mansuh ISA amat di puji. Sehingga kini dengan kemodenan dan kematangan rakyat kerajaan masih kekal ada ISA. Alasan untuk keselamatan dalam negeri tapi undang-undang sebegitu sendiri tidak selamat.

Malam itu Nora jumpa ramai kawan-kawan. Nora bawa anak Nora sekali Fateen untuk tengok sendiri dan mungkin biar mereka merasai apa yang berlaku di Malaysia ini. Nora duduk dengan Black dan Rahmat Harun. Mereka buat persembahan kat situ. Anak Nora, Fateen kagum dengan Black yang berusaha mencipta lagu petang itu untuk menyumbang kepada program ISA. Sedang melihat Black memetik gitar, anak Nora melihat penuh kesungguhan - last sekali anak Nora turut serta mendaftar belajar main gitar kat Yamaha School of Muzik keesokan hari ini – mahu menyumbang macam Black, katanya. Anak Nora kagum lihat mereka yang sehati sejiwa menolak ISA.

Nora turut menceritakan mengenai ISA – kepada anak Nora yang mungkin bakal mewarisi kepimpinan negara ini kelak. Pesan Nora pada dia, buat apa yang patut untuk pastikan kita tidak di tekan, pastikan kita tidak di halang untuk menyuarakan apa yang baik dan betul kepada mereka yang menjaga kedudukan mereka. Kita perlu bersuara.

3 comments:

AnakMudaParlimenBatu said...

Sememangnya ISA adalah satu akta yang cukup kejam, bertentangan dengan ajaran agama Islam, tetapi tidak pada Islam yang ada had dan harinya. Semuanya halal sebab pegangan mereka niat menghalalkan cara.

Apa susah2 anak kak nora masuk kelas kat Yamaha. belajar aja kat black ...

Kak Nora, tq pasal info pasal blog saya review dalam sinar, kebetulan hari tue saya berada di Penang, terpaksa minta tlg orang lain belikan.

Rakan2
Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

joe said...

salam

Ambillah waktu untuk berfikir, itu adalah sumber kekuatan.

Ambillah waktu untuk bermain, itu adalah rahsia dari masa muda yang abadi.

Ambillah waktu untuk berdoa, itu adalah sumber ketenangan.

Ambillah waktu untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan.

Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai, itu adalah hak istimewa yang diberikan Tuhan.

Ambillah waktu untuk bersahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan.

Ambillah waktu untuk tertawa, itu adalah musik yang menggetarkan hati.

Ambillah waktu untuk memberi, itu adalah membuat hidup terasa bererti.

Ambillah waktu untuk bekerja, itu adalah nilai keberhasilan.

Ambillah waktu untuk beramal, itu adalah kunci menuju syurga.

pewaris reformasi said...

another John Lennon? hehe