Saturday, August 16, 2008

Permatang Pauh – Nora akan ke sana juga

Mula-mula doa dari Nora untuk semua di Permatang Pauh – agar Pakatan Rakyat terus berjaya mengukir sejarah dan terus bersedia untuk melakukan reformasi di negara kita ini. Nora tidak dapat berada di sana pada hari penamaan calon kerana urusan kerja dan terpaksa menjaga anak-anak Nora namun setelah ini selesai – Nora akan bersama-sama anak-anak Nora akan ke sana untuk mendedahkan kepada mereka apa yang disebut reformasi. Obor reformasi ini perlu Nora serahkan kepada generasi penerus kerana mereka pula akan mengambil tempat kita – untuk menaburkan bakti dan pengorbanan buat negara.

Terkilan juga – kerana Nora tidak pernah melepasi peluang untuk hadir mana-mana pilihan raya kecil seperti ini tetapi sokongan Nora tetap menyebelahi Pakatan Rakyat kerana apa yang disajikan kepada Nora setakat hari ini adalah kebenaran yang mereka bawa. Nora percaya semua kita sedar akan tuntutan yang perlu dilakukan tetapi malang ada antara kita yang meletakkan sokongan kerana alasan – alasan tertentu yang bersifat peribadi.

Ambil contoh isu kenaikan minyak – membebankan tetapi kenapa ada segelintir kita yang menafikan kenaikan harga minyak sebagai membebankan? Ini kerana mereka terpaksa menuruti tuan-tuan politik mereka – takut untuk melangkah ke kiri dan takut kehilangan tempat dan jawatan dalam politik. Kalau kita dapat melihat secara terang,secara bebas dan secara terbuka tentu-tentu rakyat Malaysia secara keseluruhannya akan bertindak menghalang minyak naik dan penjimatan dapat dibuat kepada subsidi yang diberi pada kroni-kroni dan tokey besar yang hanya mengembungkan poket mereka.

Nora percaya, kita perlu ikhlas dan Nora tidak mahu kita turut terjebak dalam menyokong atas alasan mahu jadi kroni dan sebagainya. Kita sokong kerana kita percaya ini yang terbaik buat kita di Malaysia dan sokongan Nora adalah pada perubahan yang dianjurkan oleh Pakatan Rakyat dan dalam pilihan raya Permatang Pauh ini adalah Anwar Ibrahim. Mungkin lepas Anwar Ibrahim menang beliau boleh pula berkempen kat Nora untuk memberitahu Nora mengenai perkara-perkara yang juga melibatkan perjuangan rakyat, perjuangan reformasi dan paling penting adalah mereka dari golongan reformasi yang Nora kira banyak memberi erti kepada Parti Keadilan Rakyat Malaysia.

Apa pun Nora memohon kepada ALLAH agar Permatang Pauh memberi kejayaan kepada kita golongan reformasi dan Anwar Ibrahim yang sedang giat berkempen. Insyallah

Nora – pasti ke sana

22 comments:

Anonymous said...

salam reformasi k.nora!

amrul

Skuad Dun Batu Caves said...

kita berjuang bukannya nak balasan. cume nakkan perubahan. Bukan macam sesetengah org tur.. bile tak dpt sesuatu mulalah buat hal.

-skuaddun

aman said...

YUP NYONYA NORA TERUSKAN PERJUANGANMU.REFORMASI TULEN DARI INDONESIA

AnakMudaParlimenBatu said...

tcthkSaya tidak berkesempatan utk ke sana. Mentua buat kenduri, tetapi bangga dengan semangat pejuang2 Pakatan Rakyat seluruh Malaysia turun ke Permatang Pauh untuk memberi sokongan kepada DSAI ...

Rakan2
Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

Siapalah aku said...

hidup kak Nora... Teruskan perjuangan.

Mazwandi Mustaffa said...

hendak pergi, tapi kewangan tidak kecapaian.

Ipoh keciciran, permatang pauh bertaburan. Dua-dua hamba berputih mata,.... sedih-sedih,....:(

Anonymous said...

salam nora. saya cadangkan usahlah menyemak kat permatang pauh. jaga lah anak2 tu. cuti sekolah bawaklah mrk berjalan. kau kesana pun menjual jer.... bukan bereformasi... nama je reformasi tetapi hakikatnya kau menjual! tak percaya tanya aman budak ampang tu.

matcomot said...

minta kerjasama semua.....

di harap semua pembaca dpt email kepada :

Dato' Che Mat bin Che Ali Dato' Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah

utk mendapatkan penjelasan mengenai RAMLANG PORIGI.

email : pengarah@jawi.gov.my

: che_mat@jawi.gov.my

Anonymous said...

Harga minyak naik dan kemelesetan ekonomi adalah masalah global. adalah mustahil kita boleh sebaliknya kecuali negara kita berada di plenet lain. fikirkanlah..

Anonymous said...

Kalau Permatang Pauh tu mesti anwar menang punya.. Eyelah kampung sendiri.Klau berani lawanlah kat Johor, Pahang atau negeri BN. Saya rasa ketua kampung pun boleh kalahkan anwar. Cekap berani tapi pengecut Itulah anwar. Nak jadi PM plak tu.30 AP adalah jumlah yg besar. Mustahil anwar boleh dapat 30 AP.Dulu masa jadi TPM kemungkinan anwar jadi PM adalah lebih besar dari sekarang. Tp tak jadi pun. Sebenarnya Tuhan menyayangi kita dan membenci anwar. Paklah yg slow pun boleh jadi PM. em.. Kehidupan anwar macam tak dapat keberkatan dari Tuhan. Mungkin sebab dia dah melakukan dosa sehinggap mendapat azab di dunia dan akhirat. Em..sy tak berani nak ckp tp mungkin ini disebab kan dosa LIWAT.

angah said...

salam..

apa kata saya mencabar ahli2 parlimen bn letak jawatan..cabar DSAI bertanding..aduh hai..

nak tunjuk berani ..tapi nama pun tak beri..podah..

salam perjuangan
angahsp..

nurul said...

Knplak AP BN nk letak jawatan sbb anwar. AP bukanlah jawatan yg boleh suka2. meraka dipilih oleh rakyat . sy sendiri berjemur sejam utk mengundi malah mohon cuti tanpa gaji dihari mengundi. Inilah PKR yg permainkan rakyat dan jawatan AP utk agenda sendiri. Kata pejuang rakyat tapi menyusah rakyat hanya semata2 utk ketua mereka berangan nak jd PM.

Megat Panji Alam said...

Assalamualaikum w.b.h. dan Salam hormat,

Hamba percaya dengan sumpah Adinda Saiful. Kita kena percaya pada sumpah. Walau dengan sehelai rambut untuk dijadikan saksi.
Sebelumnya Ahli Parliman dan Ahli Dewan Undangan pun bersumpah. Malah di Mahkamah Tinggi, Sivil dan Syariah pun sebelum perbicaraan mereka bersumpah.

Adakah setiap SUMPAH mereka itu tulen disisi Allah S.W.T, Allahulambisawab. Hanya Allah dan Rasul mengetahui apa yang diistiharkan itu ketulenannya.

Hamba tidak menyalahkan Adinda Saiful. Saudara Hamdan Taha menyatakan dengan jelas ketulusan adindanya itu.hamba tidak menafikan dan tidak mengiakannya...

Hamba menyeru seluruh rakyat Malaysia yang mempertikaikan ketulusan sumpah 'ini' agar meminta Allah dan Rasul memberi petunjuk dengan jelas dan nyata. yang bersalah sudah pasti pada mereka yang mengaibkan si pelaku. Tugas kita sebagai Hamba Allah dan Umat Muhammad S.A.W hanya beribadat, mengajak kepada kebenaran dan mencegah daripada kemungkaran. Semoga Allah merestui kehidupan hamba dan sahabat2 sekelian didunia dan akhirat.

ACP Bukit Kepong said...

Sudah agak lama hamba tidak melayari blog ini atas sebab kerja yang sibuk semenjak persidangan dewan. hari ini hamba berpeluang lagi untuk mecoret sedikit pandangan. hamba pulang ke penang pada hari penamaan calon berkenaan. sedih hamba melihat karenah orang kita yang radikal dan kritikal kepada politik. kenapa perlu sampai ke tahap demikian? apakah tiada rasa ruginya kita beperwatakan sebegitu? megahkah kita dengan kemusnahan sebegitu? terus terang saya tidak menyokong mana2 pihak. tapi fakta yang ada, terang2 menunjukkan bentuk penjuangan DSAI hanya berbentuk keperibadian. Ketaksuban menghalalkan yang khilaf, membenarkan yang batil. adakah anda hendak menjadi seperti warga BN yang tuan - tuan marah dan laknati? malah falsafah dan tingkah laku yang dipertontonkan lagi busuk dan teruk berbanding kumpulan sebaliknya. Walaupun saya di luar tanah air. Hari ini.. apa sudah jadi dengan Exco Perak? adakah itu juga konspirasi kerajaan BN? butakah tuan2? atau mmg tuan2 kayu dalam hal ini. Apa yang boleh dikatakan disini, perjuangan sedemikian umpama pakcik yg duduk di kedai kopi, semua hal di ceruk dunia dalam dada. cakap prong prang mcam pemberita, cuma habuk saja yang diwarta. Penyelesaian ... tiada.

jewelry auctions said...

jgn jd perjuang kat dunia jer..akirat kita hancur...

Anonymous said...

toksah pi laa...
salam nora. saya cadangkan usahlah menyemak kat permatang pauh. jaga lah anak2 tu. cuti sekolah bawaklah mrk berjalan.

KHAIRUL NAZRI said...

1. Apa sebenarnya yang kita orang Melayu perjuangkan sekarang ini? Berjuang untuk kemerdekaan? Kita dah merdeka 51 tahun (Insyaallah), berjuang untuk kemajuan?. Rata-rata orang Melayu dah senang. Berjuang untuk bangsa? Kita sendiri boleh nilai keadaan terutama bangsa Melayu sekarang.

2. Apa yang saya nampak sekarang perjuangan orang Melayu samada dari pejuang kerajaan mahupun bukan kerajaan lebih kepada perpecahan, remeh-temeh sedangkan dalam pada masa yang sama kita terus di kongkong kemajuannya terutama dari segi ekonomi oleh bangsa asing.

3. Kita tidak menguasai ekonomi negara walaupuun diatas kertas disebut melebihi 30 peratus. Kita tidak mampu membuka bandar-bandar perniagaan baru melainkan terus berniaga di zon pengembangan ekonomi yang sederhana, berkos rendah, berisiko rendah, jenis perniagaan yang hampir sama serta persaingan yang mudah.

3. Ini yang harus kita perjuangkan. menguasai ekonomi, kita menguasai negara samada negara sendiri mahupun negara lain. Itulah realitinya. Namun hakikatnya, kita orang Melayu tidak menjurus kearah itu. nasib...

ACP Bukit Kepong said...

Saya bersetuju benar dengan kenyataan tuan khairul nazri. rata - rata bangsa melayu tidak mengambil inisiatif memajukan diri sendiri secara mikro dan memartabatkan bangsa secara makronya. cuma lebih arif dan peka dalam mempertikaikan tindak tanduk bangsa sendiri dalam perjuangan kenegaraan. dengki, nafsu serakah, tidak memuaskan hati semua dari sudut yang dirasakan betul. rujuk kepada perlembangaan malaysia; susah sangatkah ingin menjadi bangsa melayu? tidak menjurus dan terhad kepada rumpun dari apilagos melayu, sesiapa sahaja boleh menjadi melayu jika memenuhi 3 kehendak perlembagaan tersebut. sedihnya, kita bagaikan lena dibuai, atau pun lali disogok dengan maklumat yang ada agenda disebaliknya, percaya kepada omongan, fakta yang hanya menjurus satu aspek. mengiakan apa yang diluahkan, tiada self development. lihatlah negara sekeliling kita, bagi yang tinggal dan pernah bermaustatin diluar, nilai patriotik kepada negara sepatutnya tinggi dengan membezakan apa yang ada dan tiada di tanahair kita. sedih saya melihat bangsa mengutuk sama sendiri. tiada untungnya... rugi lagi lah menerpa. Allah menganugerahkan saya dan tuan - tuan akal. jangan bertindak atas omongan, fikirkanlah... sebab rata2 retorik politik sekarang membunuh bangsa dan generasi masa depan kita.

norazimah mohamad nor said...

Salam...buat semua pelayar blog Nora

Kita masing-masing ada pandangan,pendirian dan pengalaman sendiri.Jadi semua itu bergantung pada nawaitu dan apa yang kita mahukan.Nora terima pendapat dan juga semua kritikan anda tetapi jangan menuduh tanpa usul periksa serta hanya tahu mengutuk dan mengata.Orang lain boleh terima pandangan dan kata-kata kita tetapi kenapa pandangan dan kata-kata orang kita payah untuk terima nya?

Pada anonymous 18aug 7:53pm dan 22aug 10:22pm
Dah hampir 6 tahun Nora tidak meniaga cenderamata parti...tentang anak-anak Nora,alhamdulillah lah...takkan nak bercuti pun nak kena beritahu anda kot?hehe...Nora akan letakkan gambar percutian Nora bersama anak-anak nanti.terima kasih kerana mengigatkan Nora.Nanti Nora akan sisipkan gambar percutian Nora bersama anak-anak.Jangan lupa tengok ye...oh lagi satu,kenapa guna nama samaran?Berpijak lah di dunia yang nyata.

salam

kalawangi said...

tak pe kak nora...sambil berjual sambil menyebarkan slogan Reformasi!!!!

teruskan kak nora dan doakanlah kami di sini untuk melakukan reformasi dalam pasukan...

dari Jolobu ke Ipoh...

TAKBIR!!!REFORMASI!!!

norazimah mohamad nor said...

Kepada Kalawangi

Saja aje Nora tulis begitu. Sebenarnya Nora nak bagi tahu mereka kalau Nora pergi untuk berniaga ke atau untuk turut serta membantu gerakan itu hak kita dalam perjuangan. Nora tak kisah apa mereka kata tetapi kekadang teringin pula Nora nak kata pada mereka ...tolong jangan menyemak kat blog Nora...hihihi boleh tak...jangan mare nanti kena jual

Jejakasuci said...

Assalamulaikum Akak Nora

Saya adalah antara pengunjung baru blog akak ini. Saya terperhati semasa melayari AIDC. Saya dapati sesetengah penulis agak kasar dan melulu. Mengapa harus begitu. Tegur dengan baik dan berhujahlah dengan sahih dan berbukti. Makian terhadap peribadi sesuatu yang dilarang dalam Islam.

Apa macam dengan Permatang Pauh kawasan saya dibesarkan. Tatkala saya balik dan melihat Madrasah Al Masriyah saya terkenang kisah lama mendapat sedikit ilmu agama disitu.

Bagi saya PAS dan PKR pasti tidak akan dapat bersama. Mereka akan terburai juga nanti. PAS dah jauh terpesong dalam perjuangan terutama demi mencari kemenangan dan sokongan. Syumul, hakikat dan kesucian Islam diketepikan. Saya pasti mereka akan pulang kepangkal jalan, pemerentahan dan ketuanan Islam.

Saya dengar Ramlang Porogi adalah bekas pelajar Al Masriyah. Kalau Ramlang baca tulisan saya ini saya ingin bertanya kepadanya mengapakan dia sanggup menjual agama demi kepentingan duniawi. Mengapa mudah dibeli dengan wang dan harta dunia. Kalau pengasas Al Masriyah masih hidup Ustaz Salehuddin, sudah pasti dia juga akan turut menyesali apa yang telah berlaku terhadap bekas pelajar madrasahnya. Mungkin dia jijik untuk mengaku pelajar Al Masriyah. Jumlah RM... yang diterima tu adalah terlalu kecil jika dibanding dengan perbuatan menjaual kesucian agama yang dilakuakn.

Untuk akak bila nak berubah dari PRK Lunas sampai sekarang masih sama saja...Buatlah paradigma baru...

Wassalam