Monday, November 2, 2009

Wajah terbaru kedai Nora





Ok tak...I am proud of my little shop

12 comments:

Anonymous said...

yg tak bagusnya, kak nora ibu kepada anak-anak muslim, tp tak jaga aurat... Suami pun tak pernah tegur....

agak- agak kaknora yang semakin kaya dengan rezeki pemberian Tuhan nie,

tak tutup aurat tu berdosa ke tak?

Anonymous said...

http://www.leewantam.com/2009/04/kewajipan-menutup-aurat.html

anafakir said...

bisnes nora dah semakin makmur...gud luk la.Nampak macam dah banyak barangan kat dalam kedai.saya doakan impian nora untuk berjaya dalam bisnes menjadi kenyataan suatu hari nanti.Kalau dah hak kita, lambat cepat dia akan datang jua.Bersabar dan terus mengharapkan ehsan Allah..teruskan usaha

Anonymous said...

Sis Nora, nampak relaks aje bila kena henjut dgn org-org pasal akak tak pakai tudung. Bab akak tolong dan pejuangkan hak rakyat mrk tak sentuh pun.

Utk mereka yang kata pasal tudung aje, nah ini mereka yang tutup aurat kat kepala aje

saksikan semua ye...best tau

http://www.metacafe.com/watch/yt-3grr-RZd2oE/budak_sekolah_kene_raba/

http://www.metacafe.com/watch/3683238/dalam_klinik/

http://www.metacafe.com/watch/yt-llAC7V_sBwU/aksi_panas_pelajar_u_melancap_sampai_basah/

http://www.metacafe.com/watch/yt-YEpSbBibYNg/sekolah_nafsu/

Anonymous said...

Mrk semua dalam vid tu pakai tudung.....tudung....tudung.....bawah lupa lak pakai tudung.

MC_Shaharul said...

abis tue nk salahkn tudung lak ker bila org pkai tudung wat camtue??knp nk menyalahkn tudung lak?bkn ke menutup aurat perintah Allah?so nk menyalahkn tuhan lak ker?kurang2nye klu menutup aurat leh terhindar dari maksiatkn?klu just org yg x tutup aurat jer yg dpt dosa xpe,nie org yg tgk org yg buka aurat pn dpt dosa..so camne?

abgBro said...

salam...bg sy pn nora mmg bagus, baik dah...seorg pejuang yg ptt dicontohi...
cume sbgai sdr2 bg org2 musleem, krn ksh syg kita maka cara brpesan2, mnasihati satu sama len amat perlu utk mmbaiki diri...up kn skit dr sudut aurat...
adapun contoh2 yg tk baik bg yg brtudung kita jdkn sempadan bkn ikutan...kita brhrp mrk jauhkn dn tinggalkn kerje slh itu...tq

faizal said...

caya la..nak jadik melayu baru kena berani...ape org ckp lantak pi..yg penting kite tau ape kiter buat,kalau tutup aurat pun perangai dalam cam setan, x gune gak..ape2pun..harap "makcik nora" sukses!!

Kak Sariah sekeluarga said...

Salam Pn Nora,

Cuba call tapi pn tak jawab. Akhirnya terpaksa lah tinggalkan nota kat sini.

Nora, terima kasih banyak-banyak kerana membantu dan sudi dtg melawat dalam keadaan kami yang begitu daif. Ingat juga Nora pada kami.

Apa yang nora bagi tu memang banyak membantu. Semoga Allah murahkan rezeki dan panjangkan usia Nora. Allah sahaja yagn dapat membalasnya.

Amat terharu sangat Nora ingat pada kami. Terima Kasih Nora..nanti jawab call ye...

indraputra80 said...

Utk Faizal
Quote"caya la..nak jadik melayu baru kena berani...ape org ckp lantak pi..yg penting kite tau ape kiter buat,kalau tutup aurat pun perangai dalam cam setan, x gune gak..ape2pun..harap "makcik nora" sukses!!"unquote.

Ini lah cara percakapan yg.sering kita dengar.,yang membuatkan kita lalai dgn perintah Agama.

Kalau semuer lantak,peduli apa orang kata.,

Cuba satu hari berjalan di KL atau khalayak ramai,tak pakai baju.

Peduli apa orang kata,kerana belum ada undang undang khusus yang menyatakan tak pakai baju menjadi kesalahan.

Tak terbuat BEB!! kerana kita terikat dengan tiga Undang Undng dan peraturan. i.e.Undang Undang Agama,Undang Undang sedia ada,dan undang atau peraturan Adat serta budaya.

Melayu Baru itu cuma propaganda AMNO untuk mengaburi mata kita .

Belajar lah bab agama dan jangan lupa berguru lah dgn Tok Guru,Imam yang mengajar kitab di Masjid atau Surau di sebelah rumah kita.

Jgn Maree!!!

Azaman Muin said...

Salam kak,

nak mencelah sikit, kenapa Islam asyik suruh kita cemuh org lain, malukan org ke aje ke. Baik org tak nak lak di sentuh. Ko ada dengar Nik Aziz cemuh Rosmah ke secara peribadi ke? ko ada dengar Nik Aziz ckp Najib kaki betina ke?

Nora ini bagi aku seorang pejuang. Dia perjuangkan hak rakyat dan banyak berkorban utk itu. Aku sendiri dengan kederat yang ada tak lak berjuang semacam itu. aku patut malu dan aku cuba menajdi seorang yang ada keyakinan dan berani macam Nora. Aku nak jadi anak jantan yang berjuang menegakkan kebenaran. Aku tak nak jadi anak jantan yang asyik cemuh org sedangkan jasa org itu aku tak hargai..

Aku berazam untuk perjuangkan Islam dan hak rakyat, aku nak berjuang secara menyeluruh dan baru aku layak untuk memanggil Nora dan berdakwah secara peribadi dengan dia.

Aku rasa org yang dok cite pasal Nora tak bertudung ini dah tak de keje lain, mungkin dia ada masuk blog rosmah dan blog bini2 menteri lain buat keje yg serupa. Aku nak tanya, kalau ko dok cemuh orang pasal tudung aje, maka semua boleh selesai ke? Kau kuar dan laksanakan semua, jgn Islam di hina di bumi ini dengan menengakkan kepimpinan Islam.

Aku nak tanya lagi, kalau Nora berjuagn dengan berani untuk PAS dan PAS ditabalkan jadi kerajaan memerintah, banyak yang boleh diubah, adakah pasal tudung dia aje ko nak perlekehkan yang lain. Jiwa biar besar

Anonymous said...

slm..wat akk aku,kak nora..alahai kak,'suami org' y bnyk bunyi psl akk x pkai tudung 2,ank dia,bini dia,adk bradik dia,mak dia sume 2 ckup kain bju & tudung x?klu x ckup kain bju,sedekah dia skit.klu dia bnyak koleksi,surh dia sedekah kat pmpn jalanan y x ckup kain wat tutup bdn..lbh2 lg org y selalu kluar kat tv.
mmg tul rambut 2 slh 1 dr aurat pmpn tp klu org llki y x reti pkai bju ckup kain 2 apahal plak????
pkai sluar pendek cam kat hawaii,pkai seluar jeans nmpk spender??????2 bkn aurat gak ker????
so,'suami org' 2 tlg jgn nk pertikaikan dosa pahala org lain.DOSA SENDRI TAK TAU LAGI,BANG OIIIIIII!!!!!!!!!!!!!
psl suami kak nora,jgn nk sebut2 kat blog dia & bg aib dia.nk tau lbh lanjut & klu brani sgt nk kritik dia,jmpa sndri mak cik ni...bru ada beran!!!!!
sy menulis ni bkn sb sy x bertudung tp sy ckup mrh ble org sibuk mmpertikaikn aurat pmpn tp aurat llki x plak pernh nk diborak2kn....
so,dr sibuk2 ceta psl aurat makcik ni,baik ceta psl bisnes,perjuangan & bantuan y dia bg kat org...adalh pahala y kte dpt...
so,kak nora,jgn risau,kteorg kat sni sokong apa y akk wat.& semestinya ank2 kte ni rindu sgt2 kat akk....
gud luck..........
apa2 hal,kak nora is d best