Sunday, February 7, 2010

Himpunan Reformis-Lanjutan cerita

Salam,

Ini lanjutan cerita tentang Himpunan Reformis semalam.sebenarnya rindu Nora pada teman2 Reformis 98 yang membuatkan Nora hadir untuk bertemu mereka semalam.Banyak pengalaman suka dan duka sepanjang perjuangan Reformasi bersama mereka yang kami lalui bersama2.Semua itu adalah satu kenangan dan pengalaman yang sangat berharga buat Nora.

kesedaran Nora dalam politik khususnya untuk memperjuangkan agenda rakyat banyak kami timba bersama2.Malam semalam Nora sempat bertemu mereka walaupun tidak semua yang hadir tetapi cukup untuk mengubat kerinduan Nora pada mereka.

Nostalgia perjuangan 1998 semalam turut mengingat kan Nora pada mereka2 yang telah pergi menyambut seruan illahi.Nora teringat kepada pejuang2 hebat reformasi seperti arwah Omar Tan,Pak Lang,Hajjah Ning,Azah dan ramai lagi.Maaf yang tak tersebut dek Nora nama2 mereka.

Nora rasa program semalam tidak menyeluruh tanpa kita kita memperingati jasa2 mereka.Ini tidak semestinya kita lupakan.Hari ini kita perlu membangkitkan semangat perjuangan reformasi.Nora rindu 1998-jauh beza demo,kekuatan dan keberanian jika hendak di bandingkan dengan demo sekarang ini.

Apa yang lebih membuatkan Nora rasa terkejut bila membaca dan mendengar ucapan dari mulut2 mereka yang munafik...kononnya saya berada dan berdemo dari 1998,walhal muka pun tak pernah nampak,umur pun baru 14tahun waktu itu tapi dah pandai berkata2 tentang - demo dan pandai pula memberi pendapat dan nasihat!

Perjuangan itu perlu ikhlas,kita tak perlu menipu orang,tak perlu manipulasi-jujur pada diri,jujur pada perjuangan maka pasti rakyat yang untung.Perjuangan ini adalah perjuangan rakyat.

Last sekali-REFORMASI

SALAM

31 comments:

Anonymous said...

anwar main jubor saiful. saiful lapor pada polis. polis ambil tindakan dan bawa kemahkamah.

kes anwar liwat saiful tak ada kemengena dengan kerajaan.

apakah salah bagi saiful membuat laporan polis hinggakan cik nora sama -sama nak demo reformasi.

saya tak dapat bayangkan kalau orang lain dari anwar yang di-tuduh liwat apakah cik nora akan berdemo untuk orang itu ?

jawab jangan tak jawab cik nora.

KYlie said...

anwar yg dituduh main jubor saiful ni bekas TPM, bekas pemangku Presiden UMNO dan lain2 bekas semasa dia duduk dalam kerajaan dan parti UMNO/BN.

sekarang dia pegang jawatan penting2 juga cumanya diluar kerajaan.

maknanya anwar ni ada pengikut2 setianya. apa berdosakah pengikut2 setia beliau beri sokongan moral kepadanya?

Anonymous said...

Kylie, tak salah menyokong anwar. tapi menyokong babi buta. orang di-dapati salah masih di-anggap bersih.

Hairan sungguh hairan.

apa pula kalau awak di tuduh meliwat, apakah Anwar dan PKR akan berdemo menuntut awak tidak di-bicarakan dan di-bebasakan.

apakah kamu tidak lihat macam mana Yb Zulkifli di-hadapakan ke disiplin party PKR kerana mempertahankan ISLAM, apa kah kamu tidak demo menyokong YB zul dalam hal ini.

Jangan Taksub sangat, Anwar tu bukan nya malaikat. dia cuma menonjolkan diri dia macam 'malaikat" sedang kan semua orang adalah kotor dan najis.

Insaf, jangan biarkan diri awak di-peralat dan di-perbodohkan Anwar.

angah said...

salam...

kalau nak tunjuk berani tunjuk nama..jangan pakai nama anon...

saudara anon...kami menentang kerana ader unsur pengenayaan terhadap Anwar.. nie bukan soal anwar atau sesiapa... nie soal keadilan..

saya sendiri menpunyai bukti bahawa saiful nie penipu....

saya menpunyai pic semasa kami dari AIC mengunjung rumah DSAI pada 27 jun sehari sebelum saiful menbuat laporan polis... semasa kunjungan kami saiful masih setia menbuat kopi...

kita guna logik akal pula...

saiful tue berumur 23 tahun (semasa tuduhan liwat)..DSAI berumur 61 tahun(semasa tuduhan)...

jika benar anwar berlakuan begitu dan saiful tak rela.. kenapa tak melawan???

:)

kami menperjuangkan keadilan...

REFORMASI....

angah said...

sedang presiden ulama sedunia pun menyokong DSAI...

bahkan sheikh yusof qardawi telah mengeluarkan fatwa menyokong DSAI dan menentang fitnah ini...

ataspagarian said...

salam anons,

x usahlah nak berlagak jadi smart alecs pulak di blog nih.

jgn sangka kamu sahaja yang betulnya.

KYlie said...

anon February 8, 2010 1:31 AM

klu aku kena tuduh liwat, pengikut2 akulah (yg terdiri drpd girlfren aku, mak bapak aku, kaum kerabat & handai taulan aku) pulak yg akan berdemo pertahankan aku!!!!

apa ko arif sangat ke dgn basis perjuangan ugama Yb tu? ada udang super kingsize d sebalik mee udang port weld tu..!

Anonymous said...

Kesian Dr. Wan Azizah, kenapa termenong ni kak wan?

Macam mana Kak Wan tak termenong mengenangkan nasib Kak Wan.

Cuba fikir lah sendiri, adakah patut abang engkau tu si-Anwar Iberahiim buat pada Kak Wan.
Buat apa Kak Wan? Adakah patut Kak Wan di-madukan dengan jantan si-saiful lah, azizan abu bakarlah, sukma lah, mior rahman lah dan banyak lagi sedangkan perempuan-perempuan lain semua nya bermadukan perempuan.

Hai pening dan malu di-buat nya.

Belum pernah terjadi ini lah pertama kali terjadi.

Memang hebat abang Nuar engkau tu.

Anonymous said...

Blogger angah said...

Siful tue berumur 23 tahun (semasa tuduhan liwat)..DSAI berumur 61 tahun(semasa tuduhan)...

MACAM MANA PULA YUSOOF QARDAWI DENGAN UMUR YANG SUDAH LANJUT MEMPUNYAI SEORANG ISTERI YANG JAUH LEBIH MUDA DARI BELIAU SEUSIA UMUR CUCU BELIAU.

APAKAH YUSOFF AL QARDAWI DENGAN USIA YANG SUDAH SENJA TIDAK MEMPUNYAI TENAGA UNTUK MELAYAN ISTERI BELIAU ? TAK TAU LAH KALAU YUSOFF QARDAWI MENGKHAWNI WANITA ITU HANYA UNTUK MENATAP WAJAH NYA SAJA..

PERPATAH KATA P.RAMLEE

" KALAU SUDAH SUKA BOTOL KICAP DI-KATA CUKA "

Din said...

Anon..

Ko percaya polis dan mahkamah tapi mahkamah baru mula perbicaraan,belum jatuh hukum.. tapi ko dah jatuhkan hukum... kalau memang benar ini adalah perbuatan khianat dan fitnah.. ko termasuk dlm golongan munafik...

castello said...

salam...knapelah taksub sangat dengan tuduhan saiful,yang belom dibuktikan kebenaran dan kesahihannya oleh penuduh,check dulu background si saifol ni,kalau dilihat secara mendalam melalui kaedah psikologi personaliti,memang ada masaalah mamat saipol ni,tidak pernah terasa malu atau sesal tentang kejadian liwat ini.biar pun dipaksa atau pun sukarela,perasaan malu sememangnya ada,lebih lebih lagi dalam hal yang melibatkan soal maruah diri,Ini jua telah memperlihatkan element fitnah didalam kes ini,benar lah seperti yang dikatakan orang orang terdahulu' setiap apa jua pembohongan yang dilakukan,tetap akan meninggalkan bukti untuk dipersoalkan,sebab itulah tidak ada kebohongan yang sempurna skrip nya,Begitu hebat raja iskandar zulkarnain,tatkala hadapi kematian dia bepesan pada pengawalnya'bila aku mati nanti bawakan mayat aku keliling negeri yang aku tawan,biarkan tangan aku keluar,apabila mereka bertanya,cakaplah bahawa iskandar yang agong sekalipun pergi mengadap tuhan,Jadi apa yang boleh difikirkan dalam kes saifol ni,lebih kepada ujian sebenar keluhuran undang undang,jua keadilan pendukong undang undang yang mahu melihat keadilan terlaksana tanpa ada wujud cengkaman politik,jika ini terlaksana maka masih ada jaminan harapan rakyat mendapat keadilan,Sebagai pendukong reformasi tulin,kes ini lebih menjurus kepada agenda politik dan berupaya membunuh karektor DSAI,Belajarlah sesuatu dari kes liwat 1,jangan sampai jadi sejarah yang paling busuk dikenang oleh anak anak kita generasi akan datang,Diwaktu itu rata rata generasinya lebih utamakan akauntibiliti dan tidak bermain politik,agenda reformasi menjadi transformasi utama,.REFORMASI REFORMASI.REFORMASI

Anonymous said...

DULU BANYAK YANG BERKATA ANWAR IBERAHIIM ADALAH "CHAMELON"

KINI ANWAR TELAH MENDAPAT ANUGERAH DARI ALAM MAYA SIBER DENGAN GELARAN
" C.I.F.U.T. B.A.B.I."

REFORMASI, YANG BUSUK JADI BASI PUN DI-BILANGAN NYA SUCI.

LU ORANG BETUL BETUL OTAK MATI.

CIFUT BABI said...

Wahai Nora tak cukup ke si CIFUT BABI ni tipu kau sekali dulu, kau masih percaya kat mamat liwat ni ke?

Sudahlah Nora, jangan buang masa dengan mamat suka main belakang ni! Bila dia senang ada dia ingat kau Nora?

Masa kau tengah susah langsung si setan ni tak pandang kau, dia lebih suka ambil yang elitis saja, bila dia nak guna korang je baru dia cari, tah la nora...

Aku kesian tengok korang ni, aku kenal ramai dari kalangan korang ni, korang ikhlas nak tolong si mamat peliwat ni tapi akhirnya si CIFUT BABI ni memperkudakan korang je..

Kalau setakat Yusuf Qardhawi punya pasal korang dah percaya, akyu tak nak kata apa la, Nora cuba kau tanya hati kau, adakah kau percaya yang anwar al juburi ni bukan peliwat?

Kalau ditipu sekali takpa kita faham, tapi kalau korang kena tipu kali kedua itu bahalol namanya Nora!

Aku tau kau seorang yang baik nora, baik kau jaga anak-anak kau je Nora oi, kalau kau masuk ke dalam nanti. apa kau fikir si liwat ni nak ingat anak-anak kau ke?

Anggaplah ini nasihat dari abangmu yang pernah kau kenal satu masa dulu!

CIFUT BABI said...

Masihkah semua ingat lagi tentang dakwaan kerajaan menggunakan Arsenik dan juga suntikan HIV kepada Anwar sewaktu dia dipenjarakan pada tahun 1999 ?

Pasti ramai yang takkan lupa bagaimana seluruh keluarga Anwar menyebarkan dakyah kepada rakyat semata-mata untuk menunjukkan kerajaan itu zalim dan juga tak berperikemanusiaan kepada Anwar Ibrahim.

HaraMkah pada masa itu juga bukan main galak menjadi tukang sebar fitnah dengan menyiarkan dakwaan Arsenik dan suntikan HIV Anwar untuk memburukkan kerajaan dan melariskan penjualan mereka.

Kini, sudah lebih dari 10 tahun dakwaan Arsenik dan juga suntikan HIV yang kononnya diberikan kepada Anwar, manusia "gampang" ini masih sihat malah galak berceramah di seluruh pelosok negara.

Dulu sering dipaparkan imej Anwar yang berbalut tengkuk, berkerusi roda, dan juga terpaksa dipapah kesana kemari. Tetapi selepas dibebaskan, di Ijok dia menari sakan. Road Tour 1Malaysia dia tak pernah lepaskan.

Jika benar Anwar disuntik segala macam racun serta penyakit berbahaya seperti yang didakwanya pada tahun 1999, pasti sekarang ini dia telah pun berada 3 kaki didalam tanah dan hanya tinggal tulang dibaham oleh cacing !

Pelik tapi benar ! Apakah Anwar ini manusia ajaib yang mempunyai berkat setaraf dengan "wali selipar" Pok Nik yang menjadikan dia kebal dari segala racun? Ataupun dia memang manusia pembohong paling besar dan unggul didalam negara ini?

Sekarang, lakonan baru tetapi menggunakan skrip lama telah bermula. Pelakon utamanya masih lagi Anwar Ibrahim cuma watak sampingan sahaja yang ditukar bagi menjimatkan kos.

Baru tiga hari perbicaraan, Anwar dah terpaksa dipapah keluar dari mahkamah. Mungkinkah kerusi yang Anwar duduk didalam mahkamah telah disapu dengan racun Arsenik lagi? Ataupun secara diam-diam Anwar telah disuntik HIV semasa berasak-asak didalam lif mahkamah?

Ini skrip minggu pertama, minggu kedua dan ketiga nanti akan digunakan pembalut leher pula. Dan seterusnya kerusi roda bakal digunakan bagi menambahkan kehangatan jalan cerita.

Walau macam manapun, penyokong tegar si penggemar jubur ini pasti akan percaya bulat-bulat dengan apa yang dikencingkan oleh Anwar. Terutamanya pentaksub jumud yang kurang akal dari parti PAS.

Pasti ramai yang akan meroyan dan berguling atas jalan akibat dari "kezaliman" kerajaan terhadap manusia pujaan mereka.

Sama-samalah kita "tonton" episod seterusnya nanti dalam drama bersiri terbaru edisi live dari mahkamah tebitan produksi "KENCING MERATA" tajaan peliwat negara.

Apakah kau masih ingat kisah ini Nora? Berapa kali kau nak kena tipu dengan si CIFUT BABI ni?

angah said...

wah hebat sungguh mangkuk hayun dari umngok nie menabur fitnah...
...

aku akan jawab soalan budak tak ada nama....

memang lah nafsu nie tak kira usia ...

tapi yg aku persoalkan kalau saiful tak rela di liwat kenapa tak melawan???

tue yg aku persoalkan...faham???

ciput babi pula... dah nama kau pun teruk cam tue..tak heran lah perangai kau lagi teruk...

kalau kau nak tahu anwar sehingga sekrang masih mengalami sakit belakang yg teruk... nak bengkok pun susah...

Anonymous said...

Kesian Anwar, dah balik berubat dari German pun masih sakit belakang.

Itu-lah akibat ganas sangat bila main jubor Saiful.

Atau mungkin advance booking untuk ke Sungai Buloh tak ? Maksud bro saya kurang faham.

Maksud nya bergini, Anwar sudah jangka dia akan masuk Sungai Buloh.

Jadi sebelum masuk Sungai Buloh, Anwar sudah muasl gerakan orang-orang dia untuk membuat cerita yang Anwar ni-sekarang masih sakit belakang.

Jadi nanti bila dia masuk Sungai Buloh Anwar akan gunakan cerita ini untuk mendapat simpati dari pihak penjara agar dia di-beri tempat tidur yang berbantal dan tilam empok.

Wayang Anwar sudah bermula.

Anwar, jangan engkau pikir rakyat Malaysia ni bodoh macam engkau Anwar.

" C.I.F.U.T. B.A.B.I.

Anonymous said...

Utk perhatian Nora dan lain2 pengunjung yang meninggalkan komen disini, org yg gelarkan diri dia CIFUT BABI kat sini, saya rasa adalah orang yang mencipta nama itu sendiri...iaitu blogger parpukari.

Cuba anda semua baca gaya tulisan dan point2 dia, pastu masuk blog parpukari.blogspot.com

Anda akan menemui jawapannya.

Blog parpukari penuh dgn istilah mencarut dan lucah.Tak tahu mcm mana family dan sedara mara dia baca blog dia.Pasti Mamak parpukari ni mengaku sprt seorang Islam sejati.Siap bg nasihat agama kt pemimpin2 PR.

Lg satu dia ni lebih kuah dr sudu.Mamak tp berlagak mcm melayu tulen.Dia ingat org ramai tk tahu yg dia ni India/Mamak.Memang ramai tk tahu, psl dia mana pernah dedahkan gambar dia mcm Nora?

So drpd ni kita leh wat kesimpulan siapa yg ...alamak nk ckp mcm mana ye...kalau bandingkan parpukari ni dgn jantan..leh lah aku ckp blogger Nora gentleman sementara blogger parpukari tu tk de T****.

Tp ni Nora golongan wanita, camner nk bandingkan keberanian nora dgn si fitnah parpukari?

Yahzah Republic Blog said...

Mengikut Fakta dari pandangan saya anwar tak bersalah.
Bukti 1) Sehingga kini tiada semple air mani didalam dubur saiful.
2) Jika ada mendakwa ada semple anwar adalah tidak berasas kerana sekian lama anwar meminta secara perundangan tidak dapat laporan mengenai semple ini.
3) Bukti ketiga ada yang menanya saiful dengan siapakah lagi yang terbabit didalam bilik itu semasa kejadian? saiful mengatakan hanya dia (saiful) dan anwar sahaja. Kalau anda semua baca pertikan diatas anwar sahaja seorang , yang dah tua, naik tangga pun tergetar-getar . Ada ke kekuatan luar biasa nak meliwat si saiful tu? Dan Saiful Pondan ke? Tak melawan ke? main tadah ke?
4) Bukti terakhir berapa kali anwar liwat saiful? 8 atau 9 kali. Banyak tu. Itu aku rasa macam kes suka sama suka. Tak logik setelah 8 atau 9 kali baru saiful report polis? Adakah tempat yang sama? Bilik yang sama?
5) Dari mana saiful dapat dana menguruskan kes ini? Mengikut pengetahuan saya, nak buka fail kes dalam RM1000-00, dan upah menghadari kes ke mahkamah sekali pergi RM1000-00. Itu yang saya tahulah.
6)Sedia maklum dari mana saiful dapat dana? sila tolong jawab.

norazimah mohamad nor said...

weiii sat, Nora akan jawab semua ye...bz sikit..tp ari ini nora jawab k. jumpa sat lagi...running ke tempat niaga.....

norazimah mohamad nor said...

salam buat,
Teman-teman dan Ciput Babi

Biar Nora tekankan disini untuk sekali lagi,kehadiran Nora dalam perjuangan Reformasi bukan kerana ANWAR IBRAHIM DAN PEMIMPIN semata-mata.Nora lahir dalam perjuangan ini pada mulanya menentang penindasan DBKL terhadap para peniaga-peniaga Melayu Masjid India.Selepas itu baru terpanggil menyertai perjuangan Reformasi cetusan Anwar Ibrahim-tak dapat di nafikan.

Alasan Nora mudah,dari kita menuduh dan sekira nya si tuduh itu tidak melakukan maka kita akan memikul dosa fitnah.Andai yang dituduh benar-benar melakukannya itu adalah dia dan allah swt kerana setakat ini tidak ada bukti sahih malah dalam undang-undang,sekiranya ada keraguan maka ia tidak boleh di sabitkan kes.

Adakah saudara Ciput Babi dan teman-teman yang lain mahu terlibat dalam insiden menuduh ini?prinsipal Nora sama sahaja,ini bukan soal membela kepimpinan tetapi mahu menyaksikan keadilan.

Nora tak kecewa menyertai reformasi 1998 kerana Nora tak pernah taksub,memuja malah menganggap Anwar Ibrahim patung yang patut kita sembah.Bagi Nora senang je,Anwar Ibrahim bukan maksum tapi Nora menolak orang macam Saiful yang tidak bertindak mempertahankan maruahnya sebagaimana dia membuat tuduhan ke atas Anwar.Kita nak respek ke orang macam ni?

Perlu Nora jelaskan disini bahawa orang yang kecewa adalah orang yang hadir dengan niat yang tak betul.Nora kritik juga PKR,Anwar dan kerajaan.Ini perlu untuk rakyat.Kalau Nora yang dah 13 kali kena tangkap dalam perjuangan reformasi mengutamakan keadilan dan perjuangan rakyat...Ciput Babi macamana pula?Adakah hanya tertumpu pada isu Anwar saja?

Tapi macamana pun tuduhan ke dua ini sepatutnya dapat membuka mata Anwar Ibrahim dan kepimpinan PKR yang lain dalam menilai keikhlasan pejuang reformasi 1998.Kadang-kadang bila kita terlampau tinggi kita lupa untuk menjenguk kebawah dan bila kita terlampau jauh kita lupa menoleh kebelakang.INGAT...ADA SOKONGAN YANG HANYA MEMBAWA REBAH.

SALAM REFORMASI...

Yahzah Republic Blog said...

Betul kata nora,, setiap perjuangan perlu ada hati iklas. Sebab bekerja atau berjuang secara iklas kita tidak akan rasa beban atau penat untuk memperjuang sesuatu tu.

Anonymous said...

Saudari Nora,

Saya harap ari ni Nora sudah tahu knp Si Nazree tu beria2 nk masuk PKR.

Saya percaya Nazree ni sudah awal2 lagi tahu akan keputusan SPRM yg kata tiada kes keatas TS Khalid psl lembu korban tu.

Tu sebab dia nk masuk pkr dgn harapan tS khalid akan batalkan saman terhadap dia.

Sbb sebentar td SPRM dah putuskan tiada kes keatas tS KHALID.

Sy rasa mesti si nazree ni dah tahu akan berita ni.So dia maybe dah jumpa penasihat dia-maka mrk ni dah nasihatkan nazree ni join pkr agar trlepas drpd saman.sbb kalau kes di berjalan, confirm nazree akn tersungkur pd hari pertama perbicaraan.wlupun dia gunakan 100 peguam terhebat di msia.tiada kes, nk hujah apa lg?

Saya juga ingin tahu apa pendirian Nora berkaitan isu ini.

Saya hrp TS Khalid teruskan saman itu.Biar jd pengajaran kpd mereka yg menfitnah dan menjatuhkan org lain demi kepentingan diri sendiri.

Nazree ni org tiada prinsip.

Anonymous said...

Sy org yg sama kritik Nazree sebntar td.

Sy setuju komen nora psl reformasi.

Ya, memang patut jd pengajaran kpd DSAI and teh geng.

Sebab bila dah kukuk lupe perjuangan reformis mcm nora.

hujung thn lps. ketika nora dihadapkan ke mahkamah psl kes dia maki peg polis, mana dia DSAI utk membela nora.

sy tk expectlah anwar sendiri turun, tp tk kn tk leh anta wife dia ker..anak dia ker...atau paling koman....wakil dia...

bg khidmat guaman free dan tlng settle kan denda tu.

Kesian lah sikit pd reformis.lg pun brp ramai reformis wanita? setahu sy nora sorang jer.tk tahulah ada lg ke tk? maybe ada tp tk menonjol.

Sy knl nora dr jauh..sbb kes dia dia bogelkan oleg polis time reformasi 1998.Sejak tu sy follow anda.

Cuma pd thn 2008/2009 sy dpt berjumpa dgn anda dan knl anda in person.

Cuma sy hrp nora tk usah agresif sprt 1998 dulu.Family/anak prlu diutamakan.Anda tiang hidup mrk.

Cukuplah sekadar hadir beri sokongan.join demo tu ok...maksud sy tk yah Nora gempur polis mcm time 1998 dulu.takat demo aman tk pe lg.

Sorry if you dont like my comments

Yahzah Republic Blog said...

Di dunia ini begitu sukar mencari kebenaran. Yang benar belum tentu benar yang salah belum tentu salah. Ya Allah aku pohon kepada mu, kalau benarlah Anwar itu dipihak benar, tunjukkanlah. Aku insan yang kerdil yang tidak sanggup melihat insan yang tidak bersalah terseksa.
Tapi jika aku lemah aku tetap akan lawan cara lemah dan jika aku kuat, aku akan lawan cara kuat. yang penting lawan tetap lawan......

norazimah mohamad nor said...

Salam buat,
Anonymous 12:22am/12:31am

Pertama sekali memang Nora kenal Nazree.Pemglibatan dia sebagai aktivis mahasiswa yang kelihatan pro pembangkang amat ketara.Beliau hadir dalam banyak program yang di anjurkan oleh Pas dan Pkr semasa menerajui Solidariti Mahasiswa.

Sebenarnya daripada apa yang Nora tahu dalam masa Nora kenal Nazree,banyak kali Umno jumpa dia untuk menarik Nazree agar menyertai Umno.Sewaktu Nazree mula bekerja dalam sebuah intitusi yang berkait rapat dengan kerajaan,beliau masih cencerung kepada pembangkang.

Pengalaman Nora yang juga pada masa itu bekerja di tempat yang sama,melihat beliau lebih selesa menyokong pembangkang.Ada satu ketika,beliau yang di arah membantu jentera pilihanraya Umno di Pulau Pinang telah mengabaikan dan lari untuk membantu Cikgu Bard di parlimen rembau ketika itu.

Masa itu,ramai teman-teman Nazree mengusik dan berkata"lepas ini Nazree kena pack barang-barang dan mesti kena halau dari pejabat".jawapan Nazree mudah aje"lantak lah,kena pecat pun kena pecat lah".

Nora juga masih ingat pada perhimpunan besar anti isa,bila mana Nazree join Nora untuk sama-sama berdemo.

Tapi dalam perjalanan dia banyak yang dia lalui,Nora tau ada pemimpin pkr,pas dan umno mahu Nazree menyertai mereka.

Bila timbul spekulasi dia mahu menyertai umno jauh di sudut hati Nora mengatakan tak mungkin.Nora mengalakkan agar Nazree ikut Nora menyertai PAS tetapi PKR adalah pilihan beliau dan hari ini beliau dalam PKR.Pada Nora-tahniah dan selamat berjuang.

Manapun parti dalam Pakatan Rakyat yang penting adalah perjuangan untuk Rakyat dan bukan untuk Pemimpin!!!

Oleh itu jika perjuangan itu adalah untuk Rakyat rasa kekecewaan terhadap individu yang memimpin tidaklah sebesar mana.Ini prinsip Nora kerana itu dalam hal-hal kepentingan Rakyat Nora akan turun menyokong tetapi kalau sekadar jamuan atau perhimpunan dalam dewan,dalam stadium atau apa yang Nora panggil SYOK SENDIRI,tidak melibatkan Rakyat secara terbuka-itu kureng Nora gemar.

Bagi Nora,sepanjang perjalanan reformasi ini banyak mengajar Nora dalam menempuh berbagai dugaan dan cabaran.


Sekian-Salam perjuangan

norazimah mohamad nor said...

salam,
Anonymous 12:31am

Ada perkara-perkara yang Nora setuju dengan saudara dan teman-teman yang lain.

Anwar Ibrahim ada kesilapan-kesilapan beliau dalam melihat isu-isu mengenai perhubungan antara golongan reformis dengan kepimpinan.Nora teringat dalam satu program di club century pertemuan OKT dengan Anwar Ibrahim selepas beliau di bebaskan.

Dalam program tersebut Dinsman menyatakan dalam sajak nya "Bila Anwar di penjara kita terasa beliau amat dekat dengan kita tetapi bila beliau dibebaskan kita terasa beliau amat jauh dari kita"bagi Nora ini adalah kerana ada antara kepimpinan yang wujud setelah Anwar dibebaskan.Tidak kurang pula mereka yang tiba2 muncul menyarung jersi reformasi heboh mengatakan bahawa mereka adalah pejuang dari tahun 1998.

Nora tahu ada kepimpinan muda dalam parti yang pergi berceramah seolah-olah mereka pejuang hebat tahun 1998,sedangkan kalau dikira umurnya baru sekitar 14/15 tahun.

Pejuang bidan terjun ini sering mendabik dada mengatakan kehebatan mereka walaupun mereka tidak pernah muncul wakti itu.Nora sebenarnya ingin mengingatkan mereka bahawatidak salah kalau mereka dilantik menjadi pemimpin tetapi jangan mencipta DRAMA PERJUANGAN HEBAT yang tidak pernah mereka lalui.

Nora yakin,mereka dan teman-teman semua tahu siapa mereka tidak perlu Nora sebut.Cuma pesan Nora pada mereka khususnya Anwar Ibrahim jangan tertipu oleh KACA YANG MENGAKU INTAN.

salam

Anonymous said...

BERITA TERGEMPAR
================

ANWAR JATUH SAKIT DI-DOHA.

PERBICARAAN DI-TANGGUHKAN SEHINGGA ANWAR IBRAHIM "DI-KEBUMIKAN."

KESIAN ANWAR TAK SEMPAT NAK BERSIHKAN NAMA DAH PUN GAME OVER.

kah...kah....kah.....hehehehehehehehe

angah said...

kah kah kah...

agaknya budak umngok bodoh nie tak ader modal nak berhujah kot...

blog umngok kebanyakkannya bodoh...

terutama PAPURUKI..


buat blogger umngok usah2lah sebar fitnah..dosa free jee...

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

IBU TIJA said...

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.