Tuesday, February 16, 2010

Anwar Ibrahim pohon maaf


Blogger
Anwar Ibrahim mohon maaf - ehmmm nampaknya kritikan Nora sebelum ini ada kebenarannya. Ambil contoh komen Nora pada Feb 12,2010 yang Nora pastekan semula disini. Banyak lagi komen Nora mengenai reformasi dan Anwar Ibrahim. Ok hari ini Anwar Ibrahim pohon maaf kerana tidak menyiasat dan hanya memilih calon secara rambang untuk PRU 12 - tapi Nora tambah sikit - cek juga kepimpinan Cabang dan Ranting yang terdiri dari opurtunis yang mengaku hebat gak. Sekadar mengingatkan sahaja....


norazimah mohamad nor
said...

salam,
Anonymous 12:31am

Ada perkara-perkara yang Nora setuju dengan saudara dan teman-teman yang lain.

Anwar Ibrahim ada kesilapan-kesilapan beliau dalam melihat isu-isu mengenai perhubungan antara golongan reformis dengan kepimpinan.Nora teringat dalam satu program di club century pertemuan OKT dengan Anwar Ibrahim selepas beliau di bebaskan.

Dalam program tersebut Dinsman menyatakan dalam sajak nya "Bila Anwar di penjara kita terasa beliau amat dekat dengan kita tetapi bila beliau dibebaskan kita terasa beliau amat jauh dari kita"bagi Nora ini adalah kerana ada antara kepimpinan yang wujud setelah Anwar dibebaskan.Tidak kurang pula mereka yang tiba2 muncul menyarung jersi reformasi heboh mengatakan bahawa mereka adalah pejuang dari tahun 1998.

Nora tahu ada kepimpinan muda dalam parti yang pergi berceramah seolah-olah mereka pejuang hebat tahun 1998,sedangkan kalau dikira umurnya baru sekitar 14/15 tahun.

Pejuang bidan terjun ini sering mendabik dada mengatakan kehebatan mereka walaupun mereka tidak pernah muncul wakti itu.Nora sebenarnya ingin mengingatkan mereka bahawatidak salah kalau mereka dilantik menjadi pemimpin tetapi jangan mencipta DRAMA PERJUANGAN HEBAT yang tidak pernah mereka lalui.

Nora yakin,mereka dan teman-teman semua tahu siapa mereka tidak perlu Nora sebut.Cuma pesan Nora pada mereka khususnya Anwar Ibrahim jangan tertipu oleh KACA YANG MENGAKU INTAN.

salam

February 12, 2010 10:17 PM

11 comments:

faizal said...

salam..ini lah masalahnya jika berjuang sekadar mengambil kesempatan..bila dah ada kuasa..amanah dilupakan kekayaan menjadi agenda utama..

Mengata lawan pandai sedangkan diri sendiri bergelumang dengan najis..

bila ditangkap atau didakwa kata dianiaya..

kesal dgn sikap segelintir pemimpin PKR yang masih tidak sedar diri..hanya pandai mempergunakan penyokong untuk meraih simpati..

angah said...

salam...

sebenarnya dah lama dah anwar ibrahim memohon maaf ...

saya masih ingat lagi semasa sembang petang bersama anwar ibrahim bersama yayasan aman dan AIC di pejabat anwar ibrahim sek 16 pj sekitar setahun yg lalu.. waktu tue 3 adun dari perak baru melompat...

anwar secara terbuka mengakui kadang2 calon yg di pilih sebelum menang memang bersemangat berjuang..tetapi bila dah menang mata dah kabur...

kedua..anwar mengakui begitu sukar nak mencari calon untuh bertanding.. bila ada calon yg sesuai...calon yg dipilih tidak berani utk menerima percalonan..takut kalah dan sebagainya...

bagi aku tak boleh salahkan anwar 100%..

salahkan juga mangkuk2 hayun yg ada dlm pkr..
salahkan juga mereka yg suka memecahbelahkan parti...

parti dan peminpin ibarat irama dan lagu... bila peminpin menyanyi tidak seiring dengan parti..maka sumbang lah... lebih2 lagi peminpin yg suka melalak di media..

Anonymous said...

ikan busuk mulai dari kepala. fikir-fikir lah sikit. jgn nak bela anwar aje. Kalau di salah dan sedar bagusla tapi jangan lepas itu dia lupa plak. kalau dah lama mohon maaf dan sedar kesilapan kenapa tak betulkan. Ini bukan masalah lantik Mo atau adun aje, ramai yg keliling beliau yang berpura2, sebenarnya tak pun tahu apa itu reformasi sedangkan dilantik untuk jawatan tertentu. Kita bukan nak jawatan itu tapi nanti bila org itu seberang barulah terkejut, pas2 penuh hentaman dari org itu - rakyat pun percaya kerana org itu ex pkr. hati-hatila dan tgk dan jenguk kat bawah...bukan jenguk aje turun dan dengar lah bro....

Anonymous said...

anwar itu penipu, ari ini minta maaf esok cari kroni balik. Cari org yang tertentu aje konon boleh bantu tetapi tak pernah nak tgk org yang rapat dengan gerakan reformasi yang menjadi nadi perjuangan beliau.

Hari ini banyak reformis dah kuar dan dah cabut. Mrk bukan tak sokong anwar tapi mereka sokong ala kadar seperti mana org yang ada sekarang, mrk ala kadar aje, lebih tunjuk muka dah lah, lepas tu demand sebagai pejuang, taik kucing betul

Yahzah Republic Blog said...

Tapi aku rasa masuk mahkamah keluar maasuk macam buang masa. Kalau gengster kalau tak suka tembak saja. Habis cerita. Sama dosanya macam mengumpat. Tapi tembak lagi puas hati. Tapi itu cara gangsterlah. Tapi kes ni macam sudah tak ada kerja lain. masuk mahkamah keluar . Dari start pilihanraya sampai nak pilihan raya sekali lagi, still lagi cerita yang sama. tak kiralah parti mana kan lebih baik kita yang telah diamanahkan oleh rakyat lebih baik urus tadbir kawasan masing2. Dengar suara rakyat dan bertindak. Ini tak buang masa melayan orang2 yang tak tahu bahasa. Rasa2 penat nak mengulang2 balik.Tapi nilah politik malaysia. Yang dah kalah munasabah diri sendiri. Yang menang tak perlu sombong. tanggungjawab tu tunaikan. Tak perlu bergaduh2. Kadang2 kalau peratikan orang kita ni sibuk berebut kerusi politik. Walaupun sesusah mana. Tapi kita tak nak merebut peluang "kerusi-kerusi" perniagaan seperti jualan nasi lemak,popiah, keropok lekor dan juga pertanian ke... ini lebih baik dari bertikam lidah. Boleh buat kawan , boleh kongsi idea. Betul tak kak nora...?

Anonymous said...

Anwar mohon maaf kerana tersalah pilih calon pru 12 yang meninggalkan PKR.

SEBENAR NYA ANWAR TAK TERSALAH PILIH.
MEREKA MEREKA ITU SEMUA NYA BERCALIBRE DAN BERCHARISMA KOT MACAM ANWAR.

MEREKA MEREKA ITU SEMUA TINGGALKAN PKR KERANA TERSALAH PILIH ANWAR SEBAGAI PEMIMPIN MEREKA.

SEKARANG BARU MEREKA SEDAR YANG PEMIMIPIN YANG MEREKA SANJUNG SELAMA INI SEBENAR NYA ADALAH SEORANG PEMIMPIN YANG TAK BERMORAL
DAN PELIWAT TEGAR.
DEMI NEGARA,BANGSA, MEREKA MEREKA INI TELAH BERKORBAN UNTUK MENYELAMATKAN NEGARA INI DARI DI-TIPU DAN DI-PIMPIN OLEH SEORANG BEKAS BANDUAN DAN PELIWAT TEGAR.

KEPADA MEREKA SAYA UCAPKAN SYABAS DAN SEMOGA ALLAH SELAMATKAN MALAYSIA DARI SI=PELIWAT TEGAR INI.

Anonymous said...

Nora...
Hang ni tadak kerja lain ka ??
Hang dok sokong sangat Anwar Bin Ibrahim ni pasai apa ??
Berapa ringgiot dia bayaq kat hang hah ??
Lebih baik hang tumpukan fokus hang untuk hidup hang...
Lagi bagus...
Tadak gunanya menyanjung orang yang belum tentu patut disanjung dan tadak guna untuk kita memburukkan pihak lain yang belum tentu buruk..

Beribadatlah kepada Allah..

Amin!

Anonymous said...

Saudari Nora, Sy kagum dgn semangat reformis anda.Tp anda jg harus pelajari selok belok politik dgn lbh mendalam.Anda tidak boleh berjuang atas semngat reformis shj.perlu ada political knowledge backup.byk kan membaca psl politik.

knp sy berkata demikian.anda mengambil satu langkah ke belakang apabila meninggalkan pkr.sy tahu anda kecewa dgn kepimpinan pkr yg langsung tk ambil tahu psl kebajikan anda dan ketika kes mahkamah anda.

Anda harus sedar, pkr adalah satu parti alternatif yg baik utk rakyat msia, jg kpd anda sbg seorang muslim moderate.yg tk baiknya adalah pemimpin mrk.bkn semua tp blh tahan ramai juga.

tk wajar krn individu anda keluar pkr.jk anda sbg ahli, anda berhak bersuara dan kritik.kalau dah bkn ahli, anda hilang sedikit kuasa mengkritik.anda kritik pun org tk layan.because u already nobody.if you still pkr member, kritikan anda sedikit sbnyk akn dpt sokongan ahli lain.

anda perlu ingat.pkr bukan anwar punya, bkn wan azizah punya...bkn saya punya...bkn anda punya..ia milik semua.....

selepas pru ke 13 nanti anda akan tahu apakah keputusan anda join parti lain adakah tepat atau tidak...nantikan shj...

Nota: ada yg kata anda bkn ahli pkr..cuma skdar reformis..tk tahu mana yg betul.

parti sosialis msia - pilihan yg tepat utk anda krn anda berjiwa reformis dan perjuangan rakyat - sekadar cadangan.

Slmt maju jaya.

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

IBU TIJA said...

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.