Tuesday, August 25, 2009

Tahniah Pakatan Rakyat

TAHNIAH PAKATAN RAKYAT kerana berjaya mempertahankan Permatang Pasir. Ini menunjukkan bahawa rakyat menilai dan membuat keputusan yang bijak dalam menolak BN yang semakin hari semakin susut sokongan. Rakyat juga semakin bijak dalam membuat pilihan dan memilih calon yang mempunyai kekuatan nilai kewibawaannya. Kalau trend ini berterusan maka BN dan UMNO pasti akan mengalami kegawatan sokongan menjelan PRU13 nanti. Barulah kita boleh dengan tegas berkata, suara rakyat suara keramat. Apa pun selepas dilantik harap-harap pemimpin tersebut dapat menunaikan kewajiban mereka dengan adil lagi saksama. Tujuan adalah satu - pembelaan buat rakyat. TAHNIAH PR, TAHNIAH PAS dan pasti semua penyokong PR yang telah berhempas pulas bangga dan bersyukur dengan kajayaan di Permatang Pasir. Nora akan menulis lagi.....

20 comments:

Kulup_Arapayung said...

Kemenang mudah PAS adalah disebabkan kebodohan Zaid Hamidi yg memilih calun tersebut.TPM patut juga dipersalahkan

faizal said...

kemenangan mudah PAS adalah disebabkan balasan terhadap fitnah dan adu domba kenyataan ulama'

yang benar kita akui,yang salah kita perbetulkan.bukannya menjadi seperti yahudi yang sentiasa mencari jalan untuk melawan hukum dan logikal akal dan mengubah fakta menjadi konsep kejayaan.

memang syurga dan neraka kerja allah tetapi kita diajar bahawa orang islam yang baik akan masuk syurga dan orang islam yang jahat akan masuk neraka.

semoga kita dirahmati dan memahami konsep islam yang sebenar agar menjadi panduan hidup didunia.

Anti T-men said...

hello ore PAS,

Kemenangan Pas di permatang disebabkan tumpang tuah dan popularitio Anwar dan PKR.

Nak harapkan Pas dan Uztaz man, haprak, asyik bergaduh sesama sendiri.

Tenguk anak Yusof Rawa asyik nak tikam uztaz Man dari belakang, tengok Tentawi asyik fitnah calun BN dan Mahfuz Omar cakap pasal kepimpinan tetyapi anak di penjara pasal dadah.

Pas mana ada kredibiliti? Kalau bukan PKR lama dah lingkup, Uztaz Man dah 6 kali kalah, tetapi kerana strategi Anwar , dia menang mudah.

Rata-rata kemenangan ini kerana kerja keras parti keadilan rakyat, janganlah anda mengatakan PKR is the weakest link in Pakatan Rakyat.

adik angkat shamsidar said...

Nora,

Bila lagi nak download Azmin punya klip, bohong pada bulan puasa-batal puasa!

Apa Nik Aziz tak ajar hang ke? Cakap tak serupa bikin, nak glamer aje.

Hang ada ke tak ada?

faizal said...

ANTI T MEN NI DAH TAK BOLEH TERIMA KENYATAAN KEKALAHAN UMNO..

JANGANLAH JADI API DALAM SEKAM..SALAH SATU CIRI-CIRI MUNAFIK.

BAIK PAS BAIK PKR MASING-MASING ADA KELEBIHAN.SAYA PUN MARAHKAN PKR BILA MELOMPAT TETAPI BILA KITA FIKIRKAN KEMBALI MANUSIA SENTIASA LALAI.PASTI MELAKUKAN KESILAPAN.BAIK PAS ATAU PKR MESTI PERBAIKI DIRI DAN MENAMBAH ILMU DIDADA.AKIDAH YANG SATU IAITU ISLAM.ISLAM YANG SEBENAR BUKANNYA ISLAM PLASTIK ATAU KACUKAN.

MENJATUHKAN UMNO ADALAH JIHAD YANG PALING BESAR KERANA MENJATUHKAN PEMIMPIN YANG ZALIM.

Anonymous said...

pezall.... baca byk lagi pezalll... hehe

Anonymous said...

untung jadi PAS, jual shorga pon bleh menang.

letak kambing berjanggut dipakaikan kupiah pon bleh menang.

usin

Adik sdra Nordin Mat Top said...

Faizal,

Apa wadah perjuangan Pas adalah untuk menjatuhkan UMNO?

Hangpa tak pikiaq ke orang UMNO tu rata-rata melayu islam,hang kata UMNO islam plastik, habih islam PAS, islam putumayam @ islam dari India sebab Tuk Guru Nik Aziz belajaq kat India.

Faizal, hang munafiq bila hang sebut bahawa hang rela bermusuhan sesama islam, walaupun Umno tak betul, hang betulkan lah,.,,janganlah hang pergi bunuh.

Setakat menang disebabkan Anwar Ibrahim, buat apa? Kalau hang berani, pergi lah fissabillah kat Palestine bunuh Israel ke, ini sesama islam hang nak bunuh.

Syurga tu Nik aziz tentukan ke, siapa masuk dan tak masuk, kepala otak hang.

Pejuang islam tulin said...

salam Faizal,

Sdra, bulan puasa yang mulia,sdra kutuk UMNO macam lah UMNO tu penzalim macam firaun.

Sdra marahkan sangat UMNO kenapa? Umno telah banyak berjasa dalam mempelopori kemerlangan islam di Malaysia.

Umnolah yang memperjuangkan supaya islam jadi ugama rasmi, ada hang dengaq umno pecahkan masjid? Janganlah anda tertiopu dengan dakyah kristian macam di Selangor,

Renungkan lah , siapa yang control Selangor, bukan kah EXCO2 yang berugama Kristian,. Ronnie, Elizabeth Wong, Teresa Cork dll.

Seteruk-teruk, UMNO ia parti yang berjuang untuk islam juga.

AMK Permatang Pauh said...

Salam Sdra faizal,

Bila menang aje, mengakulah hang kerja kuat, balasan kutuk nIK AZIZ LAH, hang datang kempen ke?

Kita orang dari PKR lah yang banyak berhabih dari segi tenaga dan wang ringgit, PAS tak dak duit memanjang, nak pasang kain rentang pun minta PKR sponsor.

Cantik pada logo aje, habuk pun tarak, PAS nie macam melukut tepi gantang di permatang Pauh. patut pihak AMK PKR yang bertanding bukannya Uztaz Man.

Kemenanganitu bukan mudah, kita terpaksa menggunakan strategi mengaibkan Rohaizat dan impot orang luar supaya mendaftar di Permatang Pauh untuk Anwar dulu, PAs tumpang sekaki..

Dah menang nie, tak da hulur-hulur ke? Tak kan kenduri doa selamat je kut? PAS nak kenduri pun kena bentang sejadah minta duit, bergerak dengan sedekah....

Shaharuddin Othman. said...

Memang sudah dijangka kemenangan akan berpihak pada Pakatan Rakyat memandangkan suasana politik hari ini berbeza sepuluh tahun dulu.
Rakyat sudah matang dalam membuat segala keputusan yang mana banyak sangat isu yang melibatkan hak rakyat dipertikaikan seperti termaktub dalam perlembagaan negara.
Apa yang dapat dilihat dan yang berlaku hari ini merupakan bala yang memakan diri Umno akibat perbuatan tangan2 kotor pemimpim yang tidak amanah serta kezaliman yang berluasa terhadap rakyat yang lemah.
Hakikat ini merupakan jalan terbaik untuk memenangi dalam pilihanraya yang akan datang demi kesejahteraan rakyat dan negara yang tercinta.
Tidak mengira dari parti mana sekalipun dan yang penting adalah amanah rakyat yang mengundi kita dan ini merupakan satu amanah besar untuk pemimpin Muhasabah diri dan bukanya untuk mencari kekayaan semata-mata kerana satu hari manusia tetap akan Balik Kampung untuk selamanya.

Anonymous said...

ORANG YANG SAMA JE......

kah...kah...kah....





oleh:
UMNO KELDAI

MYBIDON said...

kalau kalau semua mesti di pertanggungjawab
dari presiden hingga ahli
yang penting allah dah tentukan yang meninggal dunia tu kawasan kubu kuat pakatan rakyat
tahniah kerna brjaya kekalkan kerusi
cabaran belum bermula
kenapa allah matikan wakil rakyat PR
kita kena buat solat hajat
tok guru jadi imam

faizal said...

tak habis-habis puak-puak UMNO ni nak melaga-laga kan orang..


jihad menumbangkan parti yahudi(UMNO)

faizal said...

NAK LIHAT BAGAIMANA YAHUDI MEROSAKKAN PEMIKIRAN ISLAM

SILA LIHAT BLOG NI

http://duniacacamarba.blogspot.com/

DAN LIHAT JAWAPAN UNTUK KEMUSYKILAN TUN MAHADET

http://malaysiakamu.blogspot.com/

angah said...

salam...

tak habis2 org umno pukimak nie nak berlaga2 kan PR...
ada yg mengaku amk lah.. org pas lah...
umno bukan sama dengan yahudi ker?
tanya najib buat aper tiru slogan israel...
tanya zahid buat aper jumpa menteri israel...
hehehh

Mr.KETAM said...

Nora berkenaan demontrasi di SUK Selangor..
Nanti Pemimpin PAS dan PKR (yg ISLAM) akan kata
1.kami mengutuk Demontrasi itu...
2.biar la Kuil dibina disitu takpe bukan jejas akidah pun.Nanti dalam mesyuarat EXCO SELANGOR diharap PEMIMPIN PAS dan PKR (yg ISLAM) mencadangkan supaya setiap seksyen di shah alam malah disetiap seksyen dan daerah di SELANGOR semua dibina kuil,tokong,gereja dan masjid untuk menunujukan bahawa PAKATAN RAKYAT memperjuangkan KEADILAN dan KEBEBASAN AGAMA..

Ahli Pas Gombak. said...

Mr Ketam,

Pas bukanlah parti yang tidak perihatin kepada permasaalahan kuil hindu atau tokong cina di kawasan melayu/islam.

Tetapi di zaman rasullullah pun nabi bersifat bertoleransi diman, beliau tidak merobohkan berhala-berhala semasa berada di Madinah. Baginda hanya berbuat demikian semasa menguasai Makkah.

jadi dari pengajaran di atas, Pas hanya akan berbuat demikian setelah kami berjaya munubuhkan kerajaan yang kuat dan bersendirian tanpa perlu soko9ngan dari DAP dan PKR.

Buat sementara ini, di Selangor, Pas telah mengrarahkan supaya setiap surau dan masjid yang AJK surau dan masjid lebeh memihak kepada PAS supaya memasang pembesar suara yang lantang semasa bulan ramadan supaya puak kafir akan merasa tidak selssa berada dikawasan majoriti penduduk islam.

Pas tak perlulah, berdemonstari mengenai kes kuil, sebab UMNO akan mengambil kesempatan mengadu dumba, saperti mengantung kepala lembu dsbnya. Itu bukan kerja kami.

Ahli PKR BA said...

Nora,

Mana dia klip pasal Azmin, you nie pembohong besar, tak kan nak download pun makan masa satu minggu?

Suruh aje kekawan you download, ada ke tak da?

Jangan cakap tak serupa bikin atau pun Azmin dah bayar you....

faizal tahir said...

Nora, Faizal, Angah,

Apa yang you all demo pakai kepala lembu macam simbol prsm dulu, sekarang dah gabung dengan PKR.

Aleh hai, setakat orang PKR demo nak naikkan sentimen buat apa? Orang PKR nie dah tak ada strategy lagi ke? Anwar dah mati kutu ke nak tutup kes liwat dia? Tak kan kepala lembu di gunakan untuk demonstrasi, dah orang luar tabii,asal nak hura-harakan negara berilah pada PKR, dah buat sembunyi tangan,.. MR LIWAR.